جزئیات همکاری واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در فن‌بازار کشاورزی/ تولید بذر واحد خوراسگان توسعه می‌یابد

دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد با برگزاری فن‌بازار ارتباط خوبی با صنعت برقرار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بالابردن سطح کیفی آموزش عالی و مهارت‌آموزی دانشجویان بوده است و درآمدزایی در اولویت اصلی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار ندارد.

به همین خاطر دانشگاه آزاد اسلامی پروژه ایجاد مدارس مهارتی و برگزاری فن‌بازار را در اولویت قرارداده است تا ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر شود و دانشجویان از این طریق استعداد و مهارت‌های خاص خود را به نمایش بگذارند.

این طرح به دانشجویان کمک می‌کند تا هم دیده شوند و هم در رشته تخصصی خود اشتغال‌زایی کنند.

پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه نوآوری تولید کیتین و کیتوسان در واحد بوشهر

کیتین و کیتوسان محصولی است که از ضایعات سخت‌پوستان مثل میگو، خرچنگ و ماهی تهیه می‌شود و بیش از ۳ هزار کاربرد در کشاورزی، صنایع پزشکی، محصولات آرایشی بهداشتی و غیره دارد. با توجه به اینکه استان بوشهر قطب اصلی تولید میگو در کشور است دانشگاه آزاد اسلامی واحد واحد بوشهر می‌تواند سالانه ۵۰۰ تن کیتین و کیتوسان تولید کند.

دکتر طهرانچی در بازدید از این غرفه، گفت: با شرکت‌های فعال در بخش تولید و پرورش میگو برای خرید ضایعات میگو قرارداد منعقد کنید تا بعد از آنکه فعالیت‌های تجاری در زمینه کیتین و کیتوسان را آغاز کردید و رقیب برای این کار پیدا شد به مشکل نخورید.

وی ادامه داد: صنایع پایین دستی این محصولات را شناسایی و به تولید آن ورود کنید. از دانشجویان رشته‌های مرتبط در تولید محصولات استفاده و پارک فناوری راه‌اندازی کنید.

مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و آستان قدس رضوی برای کمک به کشاورزی و امنیت غذایی

یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد بالابردن مهارت دانشجویان رشته کشاورزی است تا علاوه بر دروس تئوری دانشجویان به صورت عملی هم فعالیت خود را آغاز کنند.

در شهرهایی که دانشگاه آزاد اسلامی دارای زمین‌های کشاورزی است از دانشجویان مرتبط استفاده خواهد کرد تا کشاورز تحصیلکرده تربیت کند.

به خاطر گستره جغرافیایی دانشگاه آزاد اسلامی و آستان قدس رضوی قرار است نشست‌های مشترک در مورد کشاورزی و امنیت غذایی برگزار شود.

مساعدت دانشگاه آزاد برای توسعه فعالیت‌های واحد خوراسگان

بذرهای تولیدی این واحد دانشگاهی بازار خوبی در کشور دارد و درحال حاضر 5 میلیون سفارش بذر شده است؛ اما به دلیل نبود ظرفیت تولید بالا، واحد خوراسگان نیازمند 30 هکتار زمین کشاورزی و حدود 60 میلیارد تومان اعتبار اولیه است.

هر 3 هکتار گلخانه می تواند برای 150 تا 200 نفر اشتغال‌زایی کند و در هر یک هکتار 3 میلیون بذر تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم برنامه دارند تا با طراحی سازوکاری برای این واحد تامین اعتبار کنند. با کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها منابع مورد نیاز تهیه شود.

طرح جامع شبکه فناوری فروش تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی

واحد میانه 80 باب مرغداری و سراب یک میلیون واحد دامی فعال دارد. این واحد دانشگاهی می تواند از ضایعات کود مرغی و دامی اسید هیومیک و فولویک صد‌درصد طبیعی و غنی تولید کند.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد میانه پیشنهاد داده‌اند تا با مجری این طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم پزشکی دانشگاه در ارتباط باشند.

همچنین قرار است برنامه‌ای چیده شود تا واحد دزفول که همکاری خوبی با عراق در فروش تجهیزات و محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی دارد طرح جامع شبکه فناوری فروش تولیدات دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کنند.

مشارکت واحد کرمانشاه با آستان قدس رضوی برای تامین عطر حرم امام رضا (ع)

واحد کرمانشاه می‌تواند در زمینه تامین عطر مورد نیاز حرم امام رضا (ع) با آستان قدس رضوی داشته باشد؛ چرا که آستان قدس سالانه بیش از 5 تن اسانس نیاز دارد که اسانس موجود در بازار 500 تن است.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد مشهد توصیه کرده‌اند که در این زمینه با واحد کرمانشاه ارتباط برقرار کنند تا اتفاقات رخ دهد.

همچنین دکتر طهرانچی در نظر دارد در صورت تجاری‌سازی زعفران توسط واحد قائنات و دیگر واحد‌ها، کیفیت محصولات از رقبا بیشتر باشد و استاندارد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رعایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998397

وب گردی

وب گردی