آموزش استادان برای القای امید و خودباوری به دانشجویان در کلاس‌های درس

مسئول معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی، گفت: بنا داریم در سال آینده با تهیه و انتشار تولید محتوا و برگزاری جلسات تخصصی، اقدام به آموزش استادان برای امیدوار کردن دانشجویان در کلاس‌های درسی کنیم.

جوانی مسئول معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با توجه به سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیاینه گام دوم انقلاب، گفت: تلاش مضاعف بر تمامی استادان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های سراسر کشور برای جهاد علمی لازم است.

جوانی با عنوان اینکه معاونت خواهران بسیج اساتید در راستای اجرایی سازی این دو سند سیاست‌گذاری برنامه‌ها، اقدامات و کارویژه‌های خود را در سال 98 طراحی کرده است، گفت: در سال آینده مجموعه نشست‌ها و کارگاه‌هایی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاداسلامی در سراسر کشور در راستای عملی کردن نکات الگو و سند برگزار خواهد شد.

مسئول معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی، اذعان کرد: در سال آینده قرار است یکسری کارهای پژوهشی را در حوزه زنان توسط استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد انجام دهیم که در گام اول پرسشنامه از طریق متخصصین حوزه زنان گردآوری شده است. در حال حاضر پیش پرسشنامه توسط 30 عضو هیات علمی خانم دانشگاه آزاداسلامی پاسخ‌گویی شده است.

وی با اشاره به نتایج حاصل و استخراجی از پاسخگویی به این پیش‌پرسشنامه، تصریح کرد: با در نظر گرفتن نتایج حاصل از پیش‌پرسشنامه، متخصصین حوزه زنان پرسشنامه دقیق و جامع تری را برای سال آینده تهیه می کنند که بناست تمامی استادان خانم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای ارتقای بندهای 9 و 41 الگوی ایرانی اسلامی به آن پاسخ دهند. در واقع یک طرح پایش سراسری در دانشگاه صورت گیرد.

جوانی اضافه کرد: در نهایت مجموع و برآیند خروجی نشست‌های تخصصی، پرسشنامه و همچنین همایش ملی که در اسفندماه سال 98 قرار است توسط معاونت خواهران بسیج اساتید برگزار شود را به سازمان الگوی پیشرفت ارائه می دهیم.

جوانی در خصوص کار ویژه معاونت خواهران بسیج اساتید در سال 98 برای اجرایی کردن بیاینه گام دوم انقلاب، گفت: شعار و سرلوحه کار ما در سال 98 جمله «ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید که نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست» که رهبری در الگوی پیشرفت به آن اشاره کرده اند، است.

جوانی با تاکید بر واژه جهاد در بیانیه گام دوم، عنوان کرد: جهاد که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اسم بردن تکلیف و اهمیت موضوع را برای همه مشخص می کند.

جوانی با انتقاد از بی انگیزگی بین جوانان و دانشجویان گفت: در حال حاضر قشر زیادی از جوانان، دانشجویان و دانش آموزان با ناامیدی درگیر هستند و ما در دانشگاه می توانیم به بهبود آن کمک کنیم ، بحث ترس و ناامیدی است.

جوانی افزود: اگر ما بتوانیم امید را به جوانان القا و تزریق کنیم، خیلی از مشکلاتی که امروزه جامعه با آن درگیر است، تعدیل می شود.

جوانی به برنامه‌ریزی بسیج اساتید برای تزریق امید به دانشگاه توسط استادان در سال 98 اشاره کرد و گفت: بنا داریم در سال آینده با تهیه و توزیع تولید محتوا و برگزاری جلسات تخصصی اقدام به آموزش استادان برای امیدوار کردن دانشجویان در کلاس های درسی کنیم. اگر امید در دانشجویان جاری شود، آنان اقدام به جهاد علمی در راستای حل مشکلات جامعه و همچنین ارتقای زندگی شخصی خود خواهند کرد.

جوانی از علم و پژوهش، سبک زندگی و اخلاق معنوی یاد کرد و گفت: معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده به صورت ویژه و مطالعاتی قصد دارد روی این مباحث و حوزه‌ها کار تحقیقاتی انجام دهد و نتایج را به صورت حل المسائلی پیش بریم و بتوانیم به صورت علمی برای آن راهکار ارائه دهیم.

جوانی خاطر نشان کرد: اگر سبک زندگی ایرانی اسلامی را بتوانیم در سطح دانشگاه پیاده‌سازی کنیم، می شود به پرورش و توسعه این سبک زندگی توسط بانوان در نهاد خانواده نیز امیدوار بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998441

وب گردی

وب گردی