علت کمبود بودجه آموزش و پرورش را از دولت بپرسید/ تحولات مثبتی در زمینه نوسازی مدارس انجام خواهد شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: طی جلسات اخیر مجلس شورای اسلامی مقرر شد تمامی ساختمان‌های نوساز مربوط به وزارت آموزش‌و‌پرورش ظرف ۶ ماه آینده به این وزارتخانه تحویل داده شوند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص بودجه اختصاص یافته به وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سال‌های اخیر هیچ‌گاه پیش نیامده که مسئولان آموزش و پرورش از بودجه اختصاص یافته ناراضی نباشند و همواره این موضوع مطرح بوده که این بودجه کفاف هزینه‌های هنگفت نظام آموزش‌و‌پرورش را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اما سوال ما این است که واقعا چه مبلغی برای بودجه آموزش‌و‌پرورش مناسب است؛ چون هر مبلغی برای بودجه آموزش و پرورش اختصاص یابد باز هم می گویند کم است.

میرزاده افزود: همچنین باتوجه به این که بودجه وزارت آموزش و پرورش توسط دولت تعیین می شود و سپس به مجلس ابلاغ می گردد؛ بنابراین اگر بخواهیم علت مقدار اختصاص یافته را بفهمیم باید از دولتی ها بپرسیم، هر چند که مسئولان دولتی نیز با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های موجود این بودجه را اختصاص می‌دهند.

وی تصریح کرد: می توان گفت که دیدگاه نمایندگان نسبت به آموزش و پرورش بسیار مثبت و دلسوزانه است؛ زیرا مجلس به آموزش‌و‌پرورش تعصب خاصی دارد و نمایندگان واقعا سعی می کنند تا قوانین و مصوباتی انجام می شود تا به سمت موفقیت و بهره‌مندی هر چه بیشتر نظام تعلیم و تربیت پیش رویم.

میرزاده در ادامه گفت: همچنین در جلساتی که اخیرا در مجلس در خصوص موضوع نوسازی مدارس و ساختمان های مربوط به آموزش و پرورش صورت گرفت؛ مقرر شد تا تمامی ساختمان‌های مربوط به وزارت آموزش‌و‌پرورش ظرف ۶ ماه آینده به این وزارتخانه تحویل داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای این مصوبه، تمامی دستگاه‌هایی که به بهانه‌های مختلف ساختمان های مربوط به مدارس و این وزارتخانه را که در اختیار خود گرفته‌اند، باید در این ۶ ماه تمام این ساختمان‌ها را در اختیار آموزش‌و‌پرورش قرار دهند و بعد از آن خود مسئولان این وزارتخانه درباره ساختمان‌های مذکور تصمیم‌نهایی را بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998466

وب گردی

وب گردی