درباره بازگشایی PMD علیه ایران گمانه‌زنی نمی‌کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال بازگشایی پی‌ام‌دی (جنبه‌های نظامی احتمالی) علیه برنامه هسته‌ای ایران در آینده وجود دارد، تأکید کرد که وی در مورد آینده گمانه‌زنی نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا امکان بازگشایی پرونده پی‌ام‌دی (جنبه‌های نظامی احتمالی) در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد، تصریح کرد: «مسائل پی‌ام‌دی در اواخر سال 2015 حل و فصل شد و من از حالا در مورد آینده صحبت [گمانه‌زنی] نمی‌کنم. ما در حال حاضر وظیفه داریم بر اجرای تعهدات برجامی ایران نظارت کرده و آن را راستی‌آزمایی کنیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در مورد ارزیابی این نهاد از پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود اظهار داشت: «ایران در حال اجرای تعهدات خود ذیل برجام است و ضروری است که ایران همچنان به اجرای کامل این تعهدات پایبند بماند. آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام‌شده توسط ایران ذیل توافقنامه پادمان‌ها ادامه می‌دهد.ارزیابی‌ها در خصوص مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده از سوی ایران ادامه دارند.»

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 998485

وب گردی

وب گردی