نقطه ایده آل برای صداوسیما مسأله محوری است

میلاد گودرزی خبرنگار و مستند ساز گفت: صدا و سیمای در طراز انقلاب اسلامی باید به مرحله مسأله محوری برسد. یعنی مسائل و مشکلات کشور را کشف کند و به حل این مسائل بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست "از آرمان تا سازمان" پیرامون فاصله سازمان صدا و سیما با آرمان های انقلاب اسلامی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صدا وسیما برگزار شد.

میلاد گودرزی خبرنگار و مستند ساز، در این نشست گفت: یکی از ایرادات صدا و سیما این است که تلاش دارد که نقش روابط عمومی حاکمیت را بازی کند. در سازمان های مختلف، روابط عمومی آن سازمان موظف است که تمامی اشتباهات و ایرادات آن سازمان را توجیه کند؛ صدا و سیما نیز تلاش می کند تا این نقش را در خصوص دولت و حاکمیت به انجام برساند.

وی افزود: صدا و سیما دارد نقش بلندگو حاکمیت را به انجام می رساند و مخاطب نیز با همین دید به صدا و سیما نگاه می کند. یعنی مخاطب از قبل این عینک را بر روی چشم خود دارد که صدا و سیما، بلندگو حاکمیت است.

گودرزی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات صدا و سیما این است که یک کل یک پارچه است. یعنی از برنامه خبری شبکه خبر، تا برنامه طنز شبکه نسیم، همگی باید نقش بلندگو حاکمیت را ایفا کنند.

وی افزود: به عبارتی صدا و سیما این نگرش را به وجود نیاورده است که برنامه سازهای صدا و سیما آزادانه فعالیت می کنند و مواضع آن ها، مواضع حاکمیت نیست.

این خبرنگار تأکید داشت: در حوزه فعالیت رسانه ای، 3 مرحله وجود دارد. مرحله اول سکوت و انکار است که در حال حاضر، صدا و سیما ما در این مرحله قرار دارد.

وی افزود: مرحله دوم، مرحله اطلاع رسانی و خبر رسانی است که فضای رسانه های دیگر ما، مثل فضای مجازی در این مرحله قرار دارد؛ به شکلی که صرفا به اطلاع رسانی اخبار می پردازند.

گودرزی ادامه داد: مرحله سوم نیز، مرحله مسأله محوری است که نقطه ایده آل ما برای صدا و سیما، همین مرحله است و صدا و سیمای در طراز انقلاب اسلامی باید به این نقطه برسد. یعنی مسائل و مشکلات کشور را کشف کند و به حل این مسائل بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998490

وب گردی

وب گردی