مراکز مهارتی سما در 10 شهر محروم استان سیستان‌وبلوچستان دانشجو جذب می‌کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: ایجاد مدارس عالی مهارتی در یکسری از رشته‌های خاص و مورد نیاز در دانشگاه آزاد استان سیستان‌و‌بلوچستان منجر می شود که دانشگاه‌های ما از حالت آموزش محوری خارج و به سمت مهارت آموزی و اشتغال زایی حرکت می‌کند.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور گفت: یکی از کارهایی که در سال گذشته در دانشگاه آزاد استان سیستان‌و‌بلوچستان انجام شد، گسترش مراکز مهارتی سما در سطح استان بود که طی 40 سال بعد از انقلاب در این مناطق تاکنون دانشجو نداشتیم تا زمینه‌‌ای برای ایجاد شغل ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مناطق محروم در سطح استان با مرکز واحدهای دانشگاهی فاصله دارند، حداقل در ده شهر استان مراکز آموزشی یا مراکز مهارتی سما را ایجاد کردیم که جذب دانشجو هم از ترم مهرماه و بهمن داشتیم که یک اقدام منحصر به فرد در سطح واحدهای دانشگاه آزاد استان سیستان‌و‌بلوچستان محسوب می‌‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه برای توسعه مدارس مهارتی، یکسری موانع قانونی وجود دارد که در شورای گسترش دانشگاه آزاد مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و ایجاد مدارس مهارتی در شهرهای مختلف استان با استقبال عمومی مردم و مسئولان مواجه شده و مورد تقدیر قرار گرفته که ایجاد این مراکز مهارتی با هماهنگی بخش‌های مختلف بوده و هزینه‌ای برای ما نداشته است.

میر یادآور شد: در حال حاضر، رشته‌‌های برق، کامپیوتر و مکانیک خودرو جزو امور مهارتی است که در مراکز آموزش مهارتی آموزشکده‌های سما ارائه می‌شود.

وی متذکر شد: در رشته‌های پتروشیمی، گاز، معادن، منابع و شیلات نیز نیاز به تربیت افراد متخصص در تحصیلات تکمیلی داریم تا زمینه ایجاد شغل برای این رشته‌‌های مورد نیاز فراهم شود و ایجاد مدارس عالی مهارتی در واحدهای دانشگاه آزاد استان سیستان‌و‌بلوچستان منجر می‌شود تا واحدهای دانشگاهی در سراسر استان به سمت یک دانشگاه مهارتی، دانش بنیان، کارآفرین و تولید سرمایه حرکت کرده و به این ترتیب دانشگاه‌های ما از حالت آموزش محوری صرف خارج شده و به سمت مهارت محوری و اشتغال‌زایی حرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان‌و‌بلوچستان، تصریح کرد: در حال حاضر، زیر‌ساخت‌های لازم برای ایجاد مدارس عالی مهارتی در سطح استان فراهم است و با توجه به ایجاد معاونت مهارتی در دانشگاه آزاد، آینده روشنی را برای توسعه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان در این دانشگاه بزرگ کشور می‌‌توان پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998507

وب گردی

وب گردی