شتاب دهنده «پرسیس‌ژن» افتتاح می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری صبح امروز برای بازدید توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و شرکت در نشست شورای اداری، وارد استان فارس شد. او در این سفر شتاب دهنده و مرکز نوآوری «پرسیس ژن» را نیز افتتاح می کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در واپسین روزهای سال 97، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف کمک به گستراندن زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری زیر پای کارآفرینان و فعالن فناور وارد استان فارس شد و مورد استقبال استان‌دار و دیگر مسئولان قرار گرفت.

در این سفر شتابدهنده و مرکز نوآوری «پرسیس‌ژن» با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افتتاح می شود. این شتابدهنده با حمایت بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری، کارش را آغاز می‌کند تا راه را برای توسعه و تجاری‌سازی استارتاپ‌های حوزه دارویی پیشرفته هموار کند.

حضور در «شهرک صنعتی شیراز» طلیعه سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان فارس است؛ ستاری به شرکت‌های دانش‌بنیان فاتح صنعت کیمیا، فن‌آوران شایان‌طرح، تولیدی صنعتی کارت اعتبار فارس، توان محور آذین صنعت و دیتا انرژی تک سیستم سری می‌زند و ضمن آشنایی با دستاوردهای فناورانه و نوآورانه، با فعالان فناور این شرکت‌ها به گفت‌وگو می‌نشیند.

در ادامه، فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی مستقر در پارک علم و فناوری استان، دستاوردها و توانمندی‌هایشان را به معاون علمی و فناوری ریس‌جمهوری ارائه می‌دهند. ستاری همچنین به مرکز نوآوری دانشگاه شیراز می‌رود و ضمن بازدید از طرح‌های نوآورانه و فناورانه، از «شتابدهنده کوانتوم» دیدن می‌کند.« کوانتوم» کارآفرینان را برای کشف، ساخت و گسترش نوآوری های تحول گرایانه و خلق محصولات دانش بنیان ، توانمند می‌کند.

بازدید از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و واحدهای فناور مستقر در برج پژوهشی محمد رسول‌الله در ادامه سفر ستاری به استان فارس است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با شرکت در «نشست شورای اداری استان فارس» در جمع مسئولان استانی حاضر می‌شود تا درباره اقتصاد دانش‌بنیان و زیست‌بوم کارآفرینی با تصمیم گیران استانی به بحث و تبادل دیدگاه بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998515

وب گردی

وب گردی