لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت نفت برای جلوگیری از وقوع حوادث

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه بالادستی پارسیان، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت نفت اهمیت زیادی دارد؛ زیرا می‌تواند از وقوع حوادث جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری راه‌اندازی تنها شبیه‌ساز فوق مدرن و چند منظوره حفاری در کشور به دست متخصصان داخلی، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۹۷) در مرکز تحقیقات دانشگاه صنعت نفت برگزار شد.

عابدپور، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه بالادستی پارسیان در این نشست، گفت: ما مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با تیمی جوان متشکل از ۲۰ فارغ التحصیل دانشگاه نفت و کاری نزدیک به دو هزار نفر ساعت برطرف کردیم.

وی ادامه داد: ما به سمت «شرکت هاب» خارجی رفتیم تا حداقل از آن‌ها کمک و مشاوره بگیریم ولی شرکت سازنده هم به دلیل تحریم ها، ایمیل‌های ما را پاسخ نداد.

عابدپور: با تلاش متخصصان ایرانی، دانش شبیه‌سازی بومی شد، همچنین توانستیم از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم. ما دو دستگاه دیگر هم داریم که امیدواریم آن‌ها نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور راه‌اندازی شوند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت نفت اهمیت زیادی دارد؛ چون می تواند از حوادث جلوگیری کند. در کشور عراق، ۵ دستگاه شبیه‌ساز حفاری مشغول‌به‌کار است، جمهوری آذربایجان هم ۴ دستگاه دارد؛ ولی ما به عنوان دارنده بزرگ‌ترین ذخائر نفت و گاز، یک دستگاه هم نداشتیم که خدا را شکر راه‌اندازی شد.

عابدپور تاکید کرد: مدرس دوره‌های آموزشی باید در سطح بین‌المللی باشند. ما «کنترل فوران» را در ۵ سطح بومی کرده‌ایم. قیمت برگزاری دوره‌ها حدود ۲ هزار دلار است و با توجه به پیشرفته‌بودن دستگاه، کیفیت دوره‌ها بسیار بالا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998520

وب گردی

وب گردی