دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی باید چه مراحلی را طی کنند؟

زمان ثبت‌نام استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از یازدهم اسفند 97 آغاز و تا بیست و دوم اسفند ماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه sajed.iau.ir برای استفاده از این تسهیلات اقدام کنند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس دستورالعملی که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده است، اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می شود. برای اعطای تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران، دانشجویان می توانند به نزدیک‌ترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.

دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان می‌شوند و میهمانی آن‌ها تداوم می‌یابد و یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال می یابند، میزان بستانکاری‌شان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدأ به حساب واحدهای مقصد واریز می‌شود.

راهنمای ثبت‌نام در سامانه ساجد

ابتدا وارد سامانه ساجد به آدرس https://sajed.iau.ir شوید و مطابق تصویر کار را از قسمت ثبت نام دانشجویان شروع کنید. (کادر قرمز در تصویر)

سپس کدملی و شماره دانشجویی را وارد کنید.

بعد از تایید اطلاعات بالا به سامانه احراز هویت وارد می شوید. توضیح اینکه سامانه احراز هویت درگاه ورود به ساجد است و در صورت بروز مشکل با این سامانه با شماره پشتیبانی 47916814 و 47916816 تماس بگیرید.

در صورتی که قبلا در این سامانه رمز عبور داشته اید صفحه ای مطابق تصویر زیر برای شما نمایان می شود که در صورت ورود رمز عبور صحیح به مرحله بعدی هدایت می شوید؛ ولی اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، کافیست رمز عبور اشتباه وارد نمایید و ارسال را کلیک نمایید تا دگمه قرمز رنگ – رمز عبور فراموش شده – در این صفحه فعال شود تا از این طریق و با پیامکی که از طرف سامانه به تلفن همراه شما ارسال می‌شود بتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید؛ اما اگر تا‌کنون در این سامانه برای خودتان نام کاربری و رمز عبور ایجاد نکرده اید می بایست با کمک راهنمای ورود به سامانه sso که در صفحه ورودی سامانه ساجد قسمت راهنمای سامانه ها، اقدام به ایجاد رمز کنید.

از این قسمت به بعد مطابق تصویر زیر وارد سامانه ساجد جهت ثبت عملیات درخواست وام می شوید.

بعد از ثبت درخواست وام به همین روش می‌توانید برای ثبت درخواست وام دانشجویی بانک ملی نیز اقدام نمایید. برای پیگیری لحظه به لحظه درخواست خودتان، کافیست مطابق تصویر زیر به داشبور مراجعه کرده و لیست وام دانشجویی را بررسی کنید.

کلیه روند اجرایی تا دریافت تسهیلات از طریق این سامانه قابل پیگیری و مشاهده است و متقاضیان دریافت وام دانشجویی می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره‌های 47916342 و 47916354 تماس بگیرند.

کد خبر: 998534

وب گردی

وب گردی