همکاری  ایران و آلمان  در حوزه آموزش  انرژی‌های تجدیدپذیر

زمینه همکاری های مشترک مرکز انرژی سبز ایران و ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران (اتاق بازرگانی) در حوزه آموزش انرژی های تجدید پذیر فراهم می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اعضای ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز انرژی سبز ایران(GECI) آلمان و انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران (اتاق بازرگانی) به منظور بررسی پروژه های مرکز انرژی سبز ایران و پتانسیل های موجود جهت گسترش همکاری های فیمابین در ایران، نشستی مشترک برگزار کردند.

درابتدای این جلسه هیات آلمانی به ارائه گزارشی از پروژه مرکز انرژی سبز ایران با همکاری وزارت نیرو پرداخت و به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای موجود در کشور در حوزه انرژی های تجدید پذیر اشاره کردند.

همچنین اعضای ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با اشاره به تشریح زمینه های موجود در حوزه تجدید پذیر در کشور به همکاری این ستاد با سازمان فنی و حرفه ای اشاره کردند.

بدین ترتیب که با ارائه طرح ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی، 75 رسته شغلی مرتبط با حوزه انرژی های تجدیدپذیر تعریف و با حمایت معاونت علمی از این حوزه، تا به حال تجهیز و راه اندازی دو آزمایشگاه انرژی های تجدیدپذیر در کرج و اصفهان با همکاری ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی انجام پذیرفته است. بنابراین از این مجموعه ها به عنوان ظرفیت های بالفعل برای آموزش پذیری می توان استفاده کرد.

در این جلسه کلیه زمینه های همکاری مشترک بین ایران و آلمان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر بررسی شد و مقرر شد تا درجلسات بعدی به همکاری های خوبی در جهت توسعه فناوری های تجدید پذیر دست یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998543

وب گردی

وب گردی