زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه امور دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زیر‌ساخت‌های توسعه امور دانش‌بنیان را دارد و با هدایت سرمایه‌های راکد به سمت امور دانش بنیان ، پرچمدار تولید محصولات دانش بنیان در آموزش عالی کشور خواهد شد.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هدایت سرمایه‌‌‌های راکد واحدهای دانشگاهی به سمت موضوعات دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد گفت: یکی از نیازهای اساسی شرکت‌‌‌‌های دانش بنیان، سرمایه‌‌گذاری است و با تمرکزی که در بخش تجاری‌‌سازی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد قزوین داریم، سرمایه‌‌‌‌‌گذاری‌‌هایی به‌موقع برای استارتاپ‌‌ها خواهیم داشت که آغازی موثر در توسعه اقتصاد دانش بنیان و به دنبال آن مهارت‌آموزی و کارآفرینی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر، منابع مختلفی چون سالن‌های تولیدی و مدیریت بودجه از حوزه‌ای به حوزه دیگر برای به کار‌گیری در توسعه امور دانش‌‌بنیان وجود دارد که با مدیریت صحیح منابع در دانشگاه و گسترش امور دانش بنیان، افزایش چشمگیری خواهد داشت. در سطح کلان هم امکانات زیادی در دانشگاه آزاد همچون ساختمان و کارگاه تولیدی وجود دارد که می‌تواند در اختیار کلیه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه درباره اختصاص شهریه متغیر تحصیلات تکمیلی واحدهای دانشگاهی به امور پژوهشی، خاطر‌نشان کرد: در برخی از واحدهای دانشگاهی که تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی زیاد است این روند چندان اجرایی نیست؛ اما در مجموع به کارگیری این روش با یک بستر مشخص منجر به توسعه و تحول در امور پژوهشی خواهد شد.

موسی‌خانی گفت: تاکید ریاست دانشگاه آزاد به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و توجه ویژه به این مسئله به همراه تیم مدیران ارشد در دانشگاه آزاد منجر به تحقق دیدگاه معظم رهبری در راستای توجه بیشتر به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود که توجه ویژه دانشگاه آزاد به این امر، منجر به ایفای نقش موثر این دانشگاه بزرگ کشور در توسعه امور دانش‌بنیان می‌‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه امور دانش‌بنیان را دارد و بدون تردید، با توجه به برنامه‌های تعیین شده در تحقق هدایت سرمایه‌های راکد به سمت امور دانش بنیان در این دانشگاه، قطعا در آینده نزدیک پرچمدار تولید محصولات دانش‌بنیان در آموزش عالی کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، با توجه به برنامه‌‌هایی که ریاست جدید دانشگاه در توسعه حوزه پژوهش دارند؛ پژوهش باید در اختیار حل مسائل موجود قرار گیرد و از پرداختن به پژوهش‌های نظری صرف، پرهیز شود.

گفتنی است، دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی چندی پیش با تاکید بر توجه به امور دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌هایی دارند که از محل سپرده‌گذاری در بانک‌ها، سود بانکی دریافت می‌کنند و این نقدینگی روز به روز ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود، این سرمایه‌ها در بودجه آینده به سمت موضوعات دانش‌بنیان هدایت خواهند شد تا بتوانند تحول‌آفرین باشند و به جای آنکه ارزش آن به مرور زمان کاهش یابند با طرح‌های دانش‌بنیان ارزش‌ افزوده پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998569

وب گردی

وب گردی