شهدا عاشق و دلداده حضرت امام (ره) بودند

هفتمین یادواره شهدای راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور جمعی از مسئولین ، استادان، دانشجویان و خانواده‌های معظم شهدای راهیان نور در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رشت در مراسم هفتمین یادواره شهدای راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت یکی از روایتگران دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا از عاشقان و مریدان واقعی امام راحل (ره) بودند گفت: وقتی زندگینامه‌ بسیاری از شهدا را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر شهدا عاشق و دلداده حضرت امام (ره) بودند و در این راه جان، سر و دست‌ها دادند.

سردار حسین کاجی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدا، زمانی که اسم امام راحل می‌آمد بی‌قرار می‌شدند، افزود: امام راحل (ره) در زمان خود در یک خانه بزرگ ملکی به دنیا آمدند اما با وجود اینکه رهبر بودند، در یک خانه کوچک استیجاری زندگی می‌کردند و از دنیا رفتند.

کاجی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهدا، مرید خداوند و امام (ره) بودند و امروز جزء شهدای گمنام هستند ، ابراز داشت: شهید مهدی باکری هم به عنوان یک مهندس تحصیلکرده بود که در راه عشق، قدم برداشت و بعد از مجاهدت‌های بسیار به شهادت رسید و پیکر پاکش هم هرگز برنگشت.

وی با اشاره به اینکه امروز تعدادی از جوانان ما پشت مرزهای اسرائیل رژه می‌روند خاطرنشان کرد: امروز هم در بسیاری از سفرهای راهیان نور، چشم‌های سرخ و خسته تعداد زیادی از جوانان قابل مشاهده است که این جوانان در حقیقت سعی می‌کنند از مجاهدت‌ها و ایثارهای شهدا الگوبرداری کنند.

کاجی با بیان اینکه شهدا سربازان واقعی حضرت ولی‌عصر(عج) بودند ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، یکی از دانشجویان نخبه‌ای که بیش از 750 صفحه دلنوشته داشت اما در وصیت‌نامه خود تنها یک جمله نوشته بود و آن جمله این بود که نگذارید حرف امام (ره) روی زمین بماند.

وی اظهار داشت: امام راحل (ره) با وجود هجمه‌ها و پاتک‌های زیاد دشمن به رفتن صدام اشاره کرد و مدتی بعد نیز فرمودند که صدام عرضه خودکشی هم ندارد و ما سال‌ها بعد شاهد بودیم که صدام که یکی از بی‌لیاقت‌ترین افراد در بین سران عرب بود و با ذلت تمام کشته شد.

کاجی با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم به بهانه‌های مختلف یاد شهدا را گرامی بداریم تأکید کرد: این شهدا فقط متعلق به جامعه گیلان و نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه متعلق به تمام جهان تشیع بوده و آنان مزد اخلاص و مجاهدت‌های الهی خود را از پروردگارشان گرفتند.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم تعدادی از دانشجویان بسیجی، اشعاری در رابطه با مجاهدت‌ها و ایثارگری های شهدای گرانقدر راهیان نور و دفاع مقدس قرائت کردند و در پایان با مداحی مداح اهل بیت (ع) حاضرین به فیض کامل رسیدند.

کد خبر: 998573

وب گردی

وب گردی