ابراهیمی‌ترکمان: رهبر معظم انقلاب همواره مدافع مردم و دولت جمهوری آذربایجان خواهند بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مصاحبه اختصاصی با رسانه‌های خبری گفت: تا جایی که من می‌دانم مقام معظم رهبری نیز، همیشه مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده‌اند و خواهند بود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، در جمع اصحاب رسانه گفت: در روزهای اخیر به دلیل یک سوءتفاهم، رنجش خاطری برای مردم عزیز جمهوری آذربایجان ایجاد شده که متأسفانه این رنجش خاطر، شبهه و شایعه تغییر استراتژی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ملت و دولت جمهوری آذربایجان را پراکنده است.

وی افزود: مطلع هستیم که؛ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همیشه مدافع تمام مردم منطقه و از جمله ملت آذربایجان بوده‌ و همیشه از حقوق آنها دفاع کرده‌اند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر برای توسعه مناسبات بین دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران 15 همسایه دارد که یکی از آنها جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که سخنگوی محترم وزارت امورخارجه کشورمان اعلام کرد؛ شعارهای جانبی که در دیدار نخست‌وزیر ارمنستان با جامعه ارامنه ایران بیان شد، به هیچ وجه نظر جمهوری اسلامی ایران نیست و تأکید می‌شود که؛ نظر ایران همیشه از مجاری رسمی اعلام می‌شود.

ابراهیمی‌ترکمان در پایان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال و گذشته، همواره مهر و مهربانی خودشان را نسبت به مردم جمهوری آذربایجان بروز داده‌اند و هم‌اکنون نیز هیچ تغییری در نظرشان ایجاد نشده است.

شایان ذکر است؛ در دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص موضوع قره‌باغ در تاریخ 8 اسفندماه جاری، خاطرنشان کردند: موضوع مناقشه قره‌باغ را در گرو استمرار مذاکرات میان مقام‌های ارمنستان و آذربایجان است و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل این مناقشه را اعلام می‌کنیم.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان گفت: روابط دو کشور بر اساس مشترکاتی همچون سنن، آداب، فرهنگ و مذهب شکل گرفته و همواره از دوران پس از استقلال جمهوری آذربایجان از شوروی سابق، روابط دوجانبه رو به رشد و با رویکرد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در تمامی حوزه‌های مورد توجه مقامات دو کشور بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998577

وب گردی

وب گردی