انتشار کتاب «النظام و تطبیق القانون» در عراق

کتاب «النظام و تطبیق القانون» بر اساس نظریات حضرت امام خمینی(ره)، از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در 151 صفحه به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در معرفی این کتاب آمده است: امام خمینی(ره) نظم را نه تنها شیوه‌ای برای تنظیم امور زندگی فردی و اجتماعی خویش برگزیدند؛ بلکه اطرافیان و شاگردان را نیز برای استفاده بیشتر و بهتر از اوقات پیوسته به رعایت آن سفارش می‌کردند.

ایشان حکومت اسلامی را حکومت قانون می‌دانستند و از تساوی همگان حتی پیامبر(ص) در مقابل قانون سخن می‌گفتند.

امام خمینی(ره) با تأکید بر قانون‌گرایی و خضوع همگان در مقابل قانون پای‌بندی به قانون را ضامن فسادناپذیری جامعه می‌دانستند و زیان خروج از وظایف و اختیارات قانونی را متذکر می‌شدند. امام خمینی(ره) از نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی و شرایط ولی فقیه و تبعیت از قانون سخن گفته و ولایت فقیه را اساس مشروعیت نظام و مترقی‌ ترین اصل قانون اساسی و مانع از پیدایش دیکتاتوری در نظام جمهوری اسلامی دانسته‌اند و با افشای اهداف پشت پرده مخالفان ولایت فقیه، آنان را مخالفان اسلام معرفی ‌کرده‌اند.

پیروی از رهنمودها و سیره عملی آن امام راحل حافظ ارزشمند نظام جمهوری اسلامی و تداوم عزت‌بخش و سرافرازی ملت ایران است.

بدین جهت و بر اساس نظریات حضرت امام(ره)، کتاب «النظام و تطبیق القانون» در اختیار علاقمندان در حوزه کشورهای عربی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998581

وب گردی

وب گردی