کارآفرینی، هنر و توانایی خلق و ارائه ارزش های نو است

کارگاه تخصصی آموزش اصول و مهارت‌های کوچینگ و منتورینگ کارآفرینی و توسعه کسب و کار نوپا با استفاده از تدوین بوم‌مدل کسب و کار (تربیت مربی حرفه‌ای کارآفرینی) طبق متد دانشگاه استنفورد برای نخستین بار در سطح منطقه به‌میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، با همت مرکز رشد واحدهای فناور، باشگاه پژوهشگران جوان ، مرکز آموزش های کاربردی کوتاه مدت برون سازمانی و دفتر توانمند سازی و آموزش های کاربردی واحد رامسر، کارگاه تخصصی تربیت مربی حرفه ای کارآفرینی با حضور دانشجویان، اساتید، کارآفرینان و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای نوپا به مدت دو روز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر صفا شریف عسکری مدرس و تسهیلگر این کارگاه گفت: کارآفرینی فرآیندی است که طی آن شخص کارآفرین با شناسایی یک فرصت معتبر اقدام به پرورش یک ایده نوآورانه نموده سپس با کسب و ترکیب منابع و با پذیرش ریسک اقدام به تجاری سازی آن ایده با هدف ارزش آفرینی و کسب سود می نماید.

رئیس کمیسیون آموزش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی ایران در تعریف مدل کسب و کار افزود: مدل کسب و کار، منطق و ساز و کار یک سازمان را برای چگونگی خلق ارزش، ارائه ارزش و کسب درآمد از ایده را بیان می کند. کارآفرینی هنر و توانایی خلق و ارائه ارزش نو است.

شریف عسکری در کارگاه تربیت مربی حرفه ای کارآفرینی در خصوص آشنایی با بوم مدل کسب و کار و کارکردهای آن، مسیرهای تجاری سازی ایده ی نوآورانه، مراحل خلق بوم مدل کسب و کار، روش های خلق بخش فعالیتهای کلیدی بوم، چرخه ارائه محصول قابل اعتماد و خلق فرصت و ایده‌های ناب کارآفرینانه، نکاتی را برای شرکت کنندگان بیان نمود.

پس از پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی گذراندن دوره از سوی مرکز آموزش های کاربردی کوتاه مدت برون سازمانی واحد رامسر اعطا گردید.

کد خبر: 998584

وب گردی

وب گردی