مدارس مهارتی دانشگاه آزاد، تحولی بزرگ در اشتغال‌ زایی کشور ایجاد می کند

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بزرگترین دغدغه امروز در کشور، ایجاد اشتغال، تکیه بر تولیدات داخل و توسعه اقتصادی است، در‌همین راستا ایجاد مدارس مهارتی و مهارت آموزی همراه با تحصیل در دانشگاه آزاد، پاسخگوی این نیازمندی‌ها خواهد بود.

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی درباه گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور گفت: به زودی معاونت فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد ایجاد می‌‌شود که در آن معاونت، یک اداره کل با نام سراهای نوآوری ایجاد خواهد شد که در این سراها، توسعه خلاقیت، کسب و کار و مهارت را در دانشجویان بالا می‌بریم. صرف اینکه یک نفر فقط در دانشگاه دروس تئوری بیاموزد و مدرک بگیرد و مهارت و خلاقیت لازم را نداشته باشد، قطعا فرد موثری در اجتماع نخواهد بود.

وی افزود: در میان دانشجویان و استادان دانشگاه، افراد علاقه‌‌‌مند و مستعد در جهت توسعه فناوری‌‌های مختلف وجود دارد که توانمندی، دانش فنی و تخصصی لازم را دارند اما طبیعتا بدون آموزش مهارت‌‌‌های لازم، امکان تجاری‌‌سازی محصولات و به کارگیری علوم مختلف بر مبنای نیاز موجود فراهم نخواهد شد.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مدارس مهارتی، آموزش‌های لازم برای به کارگیری دانش تخصصی علوم بر مبنای نیازهای جامعه انجام خواهد شد، افراد با شرکت در دوره آموزشی این مدارس مهارت‌‌های لازم را کسب می کنند. ما به وسیله این دوره ها، فارغ‌التصیلانی توانمند و کارآفرین تربیت می کنیم که مهارت‌های لازم را بر مبنای نیازهای موجود آموخته‌اند.

افشاری یادآور شد: مدارس مهارتی در سراهای نوآوری قرار گرفته و به این ترتیب یک زنجیره‌ای ایجاد می‌شود که در آن دانشجو، استاد و کارمند ما می‌توانند تمام اجزای لازم برای توسعه یک فناوری را ایجاد کنند . در کوتاه مدت نیز، شاهد تحصیل همراه با مهارت آموزی در دانشجویان خواهیم بود، این دانشجویان می‌توانند تولید ثروت کرده و به چرخه اقتصادی کشور کمک کنند.

وی متذکر شد: بزرگترین دغدغه امروز در کشور، ایجاد اشتغال و تکیه بر تولیدات داخل و توسعه اقتصادی است که ایجاد مدارس مهارتی و مهارت آموزی همراه با تحصیل، پاسخگوی این نیازمندی‌ها خواهد بود به این ترتیب، دیگر دانشجویان ما دغدغه اشتغال بعد از تحصیل را نخواهند داشت و این امر زمینه ساز جذب حداکثری به دانشگاه آزاد خواهد شد.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: به طور معمول، بسیاری از افراد می‌‌‌‌‌توانند کارآفرین باشند اما ما می‌توانیم با ایجاد یک بستر مناسب، افراد کارآفرین را شناسایی کرده و توانمند کنیم. این امر آغازی برای یک تحول بزرگ در عرصه اشتغال کشور به شمار می رود که بدون شک در آینده نزدیک، دانشگاه آزاد پرچمدار این تحول در عرصه اشتغال آفرینی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998617

وب گردی

وب گردی