دانشگاه آزاد اسلامی در طلیعه دهه پنجم انقلاب، روشنگر افق‏‌های جدیدی در علوم زیستی است

پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سومین همایش ملی علوم زیستی، در واحد دامغان قرائت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به سومین همایش ملی علوم زیستی که صبح امروز به میزبانی واحد دامغان آغاز به کار کرد، توسط دکتر نعمت‌الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان قرائت شد.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌اند

سومین همایش ملی علوم زیستی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان فرصت مغتنمی است تا محققان و پژوهشگران به تبادل آخرین دستاوردهای علمی بپردازند و مطمئناً پیگیری و تداوم اهداف همایش گامی بزرگ در راه اعتلای سرمایه‏‌های علمی و معنوی ایران خواهد بود. مسلماً برگزاری چنین همایشی در سطح ملی می‌‏تواند راهگشای مناسبی برای حل چالش‏‌ها و شناسایی استعدادها در حوزه علوم زیستی باشد.

توجه و تمرکز بر علوم زیستی از این جهت حائز اهمیت است که از یک طرف با انسان و حیات انسان و از طرف دیگر با تلاش برای شناخت بهتر طبیعت و موجودات ارتباط دارد و ارتقای دانش بشری در حوزه‏‌های مختلف همچون علوم گیاهی، علوم جانوری، سلولی، ژنتیک و... عامل تعیین‌کننده‌‏ای به جهت تأمین ضرورت‌‏های زندگی و ممارست برای جلوگیری از آسیب‏‌رسانی به طبیعت خواهد بود. بنابراین علوم زیستی امکان شناخت بهتر برای مدیریت و توجه بیشتر به مسائل مرتبط با زندگی و طبیعت را فراهم می‌‏کند.

باعث افتخار است که امروز دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه علوم زیستی هم به عنوان سرمایه‏ علمی کشور در کنار سایر محققان و پژوهشگران برتر نقش مؤثری در ارائه آخرین یافته‌های علمی ایفا می‌‏کند و می‌‏تواند در طلیعه دهه پنجم انقلاب اسلامی روشنگر افق‏‌های جدیدی در زمینه علوم زیستی باشد.

اینجانب با قدردانی از کلیه دست‌‏اندرکاران و برگزارکنندگان سومین همایش ملی علوم زیستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، برای این عزیزان آرزوی توفیق همراه با سعادتمندی دارم و امیدوارم بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی همه‌جانبه ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

عزّت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 998627

وب گردی

وب گردی