رسالت‌‌های دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، رسالت دانشگاهیان در ارتباط با تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در نخستین نشست دانشگاهی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی مقام معظم رهبری، قدم برداشتن در مسیر عملی‌کردن اهداف بیانیه را جزو وظایف و واجبات دانست و گفت: نباید بیانیه گام دوم انقلاب حالت تشریفاتی و تبلیغاتی داشته باشد بلکه باید در سراسر میهن اسلامی عملی شود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاه، تربیت نیروی متعهد و متخصص است؛ بنابراین دانشگاه وظیفه دارد در راستای تقویت و تبیین مفهوم استقلال و آزادی برای قشر جوان، مقابل بیگانگان و حتی هر مقوله‌ای که داخل کشور منجر به خدشه‌دار شدن استقلال شود، تلاش کند.

وی ادامه داد: موضع دیگر، تبیین سبک زندگی اسلامی در زندگی خوابگاهی و دانشجویی است. قطعاً ترویج این فرهنگ با همکاری و همیاری مسئولان میسر خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم‌زاده اظهار داشت: به‌ کارگیری و استفاده از نیروها و مدیران جوان و میدان‌ دادن به دانشجویان انقلابی متعهد و متدین از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری است، دانشگاه می‌تواند در این مقوله پیشقدم باشد. از دیگر فرمایش‌های مقام معظم رهبری جهاد علمی و تلاش و پژوهش شبانه‌روزی است. عواملی که مانع پیشرفت علمی می‌شود، باید برطرف شود و افرادی که در مباحث علمی پیشرو هستند، تلاش کنند این کشتی را به سرمنزل مقصود برسانند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تأکید کرد: گسترش فرهنگ وجدان اخلاقی و ارزش‌های معنوی از دیگر اموری است که باید با برنامه‌ریزی منسجم توسط مسئولان فرهنگی و دانشجویی و سایر حوزه‌ها بهتر از گذشته انجام گیرد. رؤسای دانشگاه‌ها موظفند با برقراری ارتباط با مسئولان تشکل‌های استادان و دانشجویان، وضعیت موجود را بررسی و شناسایی کرده و به جایگاه مطلوب فرهنگی ارتقا دهند.

وی در پایان گفت: گسترش شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان از دیگر موضوعات بیانیه گام دوم است. درون‌زا و برون‌زا کردن اقتصاد باید با استفاده از ظرفیت‌ها انجام گیرد؛ بنابراین مسئولان دانشگاه‌ها و دست‌اندرکاران در این زمینه باید بیش از گذشته فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998628

وب گردی

وب گردی