آموزش‌ و‌ پرورش؛ بستر توسعه پایدار هر‌‌کشور/ نیازمند مشارکت خیرین هستیم

رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور گفت: بستر توسعه پایدار در هر کشور، آموزش و پرورش است و هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد، می تواند در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... پیشرفت کند.

محمدرضا حافظی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به افزایش مشارکت خیرین در ساخت مدارس اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری خیرین زیادی در ساخت و بازسازی مدارس سراسر کشور مشارکت کرده اند و می توان گفت که درصد این مشارکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد خیرین ما در کشور، به حدود ۶۵۰ هزار نفر می رسد؛ همچنین قصد داریم این رقم را در جشنواره های پیش رو و با مشارکت جوانان دانش آموز و دانشجو به ۱ میلیون و ۴۰۰ نفر برسانیم که این اتفاق یک حرکت و جهش جدید و ارزشمند در عرصه اجتماعی و فرهنگی کشور نیز محسوب می‌شود.

حافظی تصریح کرد: برای مثال ما با کمک قلک های دانش آموزان، مدرسه مهرورزان را در اسلامشهر و مدرسه جوانان را در گرگان احداث کردیم و به همین ترتیب در شهرهای مختلف کشور، این روند را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: همچنین در راستای ترویج بیشتر فرهنگ نیکوکاری، به یکی از مدارس منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران، پیشنهاد داده‌ایم که دانش آموزان در شب چهارشنبه سوری به جای ترقه بازی، در بازسازی مدرسه خود مشارکت کنند که این موضوع با استقبال بسیار خوب دانش آموزان و اولیا همراه شد و قطعا در آینده این نوع فعالیت ها را گسترش خواهیم داد.

حافظی در ادامه گفت: در واقع این فعالیت های همگانی باعث می شود که روحیه مشارکت در بچه ها تقویت شود زیرا دانش آموزان و دانشجویان فعلی ما، مدیران و آینده سازان کشور هستند و این برنامه ها باعث می شود تا افرادی سازنده و مفید برای کشور پرورش یابد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به این موضوع که بسیاری از دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن تمکن مالی، ترک تحصیل و ترک بلد می کنند؛ گروهی را تحت عنوان خیرین مدرسه یار دانشجو تشکیل داده‌ایم و در همین زمینه هر ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان به بچه‌هایی که سطح مالی ضعیفی دارند پرداخت می شود تا بتوانند با کسب علم و مهارت به شغل و جایگاه موردعلاقه خود در جامعه دست پیدا کنند.

حافظی در پایان خاطرنشان کرد: بستر توسعه پایدار در هر کشور، آموزش و پرورش است و هر کشوری که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد، می تواند در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... پیشرفت کند که در این راستا قطعا نیازمند کمک و مشارکت خیرین هستیم تا بتوانیم این بستر را در راستای ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی کشور بهتر و بیشتر از پیش فراهم کنیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 998631

وب گردی

وب گردی