چرخش موضع ترامپ درمورد سوریه

رییس جمهور آمریکادر چرخشی آشکار گفته است صد درصد با حفظ بخشی از نیروهای این کشور در مناطق شمال سوریه موافق است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا بعد از گذشت دو ماه از اظهاراتش مبنی بر خروج سریع 2500 نیروی نظامی این کشور از سوریه، در جواب نامه ای به نمایندگان کنگره و سنای آمریکا گفته است 100 درصد با حفظ نیروها در سوریه موافق است.

گروهی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، 22 فوریه گذشته با ارسال نامه ای به ترامپ، از او خواسته بودند نیروهای آمریکا را از سوریه بیرون نبرد.

اکنون دونالد ترامپ در جواب نامه نمایندگان آمریکا نوشته است: « ما از ادامه حضور بخش کوچکی از نیروهای آمریکا برای حفظ ثبات در سوریه حمایت می کنیم. این نیرو شامل تعدادی کمی از نیروهای زمینی آمریکا و نیروهای متحدان اروپایی ما خواهد بود تا ثبات در منطقه حفظ شده و از بازگشت داعش جلوگیری شود.»

در این نامه که نسخه ای از آن رویت شده، ترامپ در پاراگرافی از آن بر اهمیت اهداف آمریکا در سوریه تاکید کرده و گفته است: « مانند شما، ما نیز می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که همه دستاوردهایی که در سوریه به دست آورده ایم از دست نمی رود از جمله این که؛ داعش هرگز باز نمی گردد... و این که اطمینان پیدا کنیم که بهترین نتیجه از روند صلح در ژنو و در راستای منافع آمریکا به دست می آید.»

ترامپ در پایان نامه نوشته است « 100 درصد موافقم».

انتهای پیام /

کد خبر: 998633

وب گردی

وب گردی