تاریخ اعزام اردوهای جهادی نوروز دانشگاه تهران مشخص شد

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه تهران گفت: گروه های جهادی دانشگاه تهران از تاریخ 6 لغایت 15 فروردین ماه به مناطق سردشت و سرپل ذهاب اعزام خواهند شد.

خسرو بابایی مسئول اردوهای جهادی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اردوهای جهادی را یک سنت نیکو و پسندیده در کشور دانست و گفت: در چند سال گذشته دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در فضای دانشگاه ها شروع به فعالیت در مناطق محروم، مرزی و کم برخوردار کشور می کنند و این اردوها هر سال با کیفیت بالاتری برگزار می شود.

بابایی اضافه کرد: حرکت های جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردوی خودسازی نیست، بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن در سه حوزه "مردم و اهالی مناطق محروم"، "شرکت کنندگان در این حرکت ها" و "مسئولان و مدیران منطقه" قابل بررسی است. البته کلمات قادر نیستند این آثار و برکات را با همه ابعاد و گستردگی خود بیان کنند.

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه تهران با اشاره به زلزله سر پل ذهاب در آبان سال 96، تصریح کرد: در سال گذشته برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده بهمن 96 و نوروز 97 اردوهای جهادی دانشگاه تهران را در این مناطق برگزار کردیم و امسال برای اتمام طرح های عمرانی ناتمام منطقه هدف را سرپل ذهاب قرار دادیم تا طرح های عمرانی را به اتمام برسانیم.

وی در خصوص تاریخ برگزاری اردوهای جهادی دانشگاه تهران، گفت: گروه های جهادی دانشگاه تهران از تاریخ 6 لغایت 15 فروردین ماه به مناطق مدنظر اعزام خواهند شد.

بابایی افزود: تا کنون 120 نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های کشور برای اعزام ثبت نام کردند.

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه تهران اذعان کرد: دانشگاه تهران از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور برای حضور در اردوهای جهادی ثبت نام می کند، سال گذشته از دانشگاه های خراسان رضوی، کردستان، خوزستان و بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام داشتیم و امسال نیز با حفظ اولویت دانشجویان دانشگاه تهران از سایر دانشگاه ها نیز ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی پیرامون حوزه های خدمت رسانی در مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: دانشجویان جهادگر در زمینه های عمرانی، آموزشی، مشاوره ای، کارآفرینی، دامپزشکی، کشاورزی به فعالیت می پردازند.

بابایی با تاکید بر اینکه دانشجویان دختر به منطقه سرپل ذهاب اعزام نخواهند شد، تصریح کرد: گروه های جهادی دانشگاه تهران چهار سال متوالی است که در منطقه سردشت استان آذربایجان غربی به صورت خاص فعالیت می کنند و دانشجویان خانم به این منطقه اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998634

وب گردی

وب گردی