فعالیت های موشکی کره شمالی از سر گرفته شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی بازسازی یک مرکز آزمایش موشکی خود را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، برخی منابع در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا می‌گویند کرۀ شمالی در حال بازسازی بخشی از سایت آزمایشهای موشکی است که سال گذشته پس از دیدار با «دونالد ترامپ» تخریب کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ کرۀ جنوبی و دو اتاق فکر آمریکا، براساس تصاویر ماهواره‌ای عملیات بازسازی در ایستگاه پرتاب ماهوارۀ «سوهائی» در سایت موشکی «تونگ چانگ-ری» در جریان است.

عملیات بازسازی در حالی آغاز شده که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داده است چنانچه پیونگ‌یانگ برنامۀ تسلیحات هسته‌ای خود را رها نکند، تحریم‌های بیشتری علیه این کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

«کیم جونگ-اون»، رهبر کرۀ شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا هفتۀ گذشته برای دومین بار در یکسال گذشته با یکدیگر دیدار داشتند؛ این دیدار که در هانوی ویتنام برگزار شد بدون رسیدن به نتیجه‌ای در موضوع غیرهسته‌ای کردن شبه جزیرۀ کره به پایان رسید.

پس از شکست این مذاکرات، بولتون در گفتگو با شبکه فاکس بازرگانی اعلام کرد که موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال کرۀ شمالی کاملا روشن است و «آنها نمی‌توانند از تحریم‌های اقتصادی خردکننده‌ای که وضع شده، رها شوند».

انتهای پیام /

کد خبر: 998635

وب گردی

وب گردی