مدرسه مهارتی سواد رسانه راه‌اندازی می شود/ انعقاد تفاهم‌نامه واحد تبریز با آموزش و پرورش استان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال جدید مدرسه مهارتی سواد رسانه راه‌اندازی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی مدارس مهارتی در نظر دارد تا به دانشجویان در حین تحصیل کمک کند که با شرکت در این مدارس، مهارتشان را افزایش دهند. همان طور که می‌دانید یکی از معضلات دانشجویان نداشتن مهارت کافی است و همین موضوع باعث شده تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی موفق به ایجاد کسب‌و‌کار مناسب نشوند.

به همین خاطر راه‌اندازی مدارس مهارتی در اولویت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرارگرفته است تا با کمک مهارت‌آموزی برای دانشجویان خود اشتغال‌زایی و کارآفرینی کند. چرا که با بالارفتن مهارت، دانشجویان کارآمد می شوند و می توانند به راحتی در رشته تحصیلی خود به فعالیت بپردازند.

چندی پیش نخستین مدرسه مهارتی با همت واحد تهران جنوب در زمینه حقوق راه اندازی شد،‌ در همین راستا دکتر طهرانچی به تمام واحدها ماموریت‌هایی واگذار کرد تا در حوزه های مختلف مدارس مهارتی را راه‌اندازی کنند.

با توجه به امکانات دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه منابع انسانی و گستره جغرافیایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بعد از مأموریت مهم ایجاد مدارس مهارتی شرایط را برای ایجاد مدرسه مهارتی سواد رسانه ای فراهم کرده است.

در این مدرسه معلمانی تربیت خواهند شد که سواد رسانه‌ای داشته باشند و در زمینه مدیریت رسانه با تجربه بیشتر کارشان را آغاز کنند.

در آخرین خبر مسئولان سما و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تفاهم نامه امضا کرده است که جزئیات دقیق این تفاهم‌نامه را می‌خوانید:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با آموزش و پرورش

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای ایجاد همکاری در آموزش عالی تفاهم‌نامه‌ای را با جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی امضا کردند. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی همکاری های خود را به صورت گسترده آغاز خواهند کرد. همچنین قرار است استادان آموزش و پرورش در این دوره ها شرکت کنند.

راه‌اندازی مدرسه مهارتی سواد رسانه

قرار است به زودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مدرسه مهارتی سواد رسانه راه اندازی شود و این مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی راه اندازی خواهد شد. در همین راستا دوره های مدرسه مهارتی در واحد تبریز برگزار خواهد شد و چند کلاس آموزشی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا در این دوره های مهارتی شرکت کنند.

زمان تشکیل مدرسه مهارتی

با توجه به اینکه هفته های پایانی سال سپری می شود، بنا بر آن است که مدرسه مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بعد از تعطیلات نوروزی راه‌اندازی شود.

لازم به ذکر است راه‌اندازی مدرسه مهارتی واحد تبریز با هماهنگی های واحد سما ایجاد خواهد شد.

در این دوره‌ها، از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که دکترای علوم ارتباطات دارند استفاده می شود تا بر مهارت دانشجویانی که در این دوره‌ها شرکت می کنند، افزوده شود.

علیرضا منظری‌توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است که اولین مدرسه مهارتی نانو برای توانمندسازی دانش‌آموزان مدارس سما در استان تهران به‌زودی افتتاح خواهد شد و تاکنون واحد‌های قزوین و تهران‌شمال هم برای ایجاد مدرسه مهارتی اعلام آماده کرده‌اند.

گفتنی است واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت دارند تا در سال جدید مدارس مهارتی راه‌اندازی کنند تا در آینده،‌ دانشجویان بتوانند با شرکت در این دوره ها، در رشته تخصصی خودشان مهارت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998637

وب گردی

وب گردی