استقبال سردار کمالی از  رایگان شدن رفت‌وآمد سربازان با مترو و اتوبوس

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران در مورد رایگان شدن رفت‌وآمد سربازان با مترو و اتوبوس استقبال کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار موسی کمالی، درباره تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران در مورد ضرورت فراهم شدن امکان بهره‌مندی سربازان از کارت‌های رایگان یا تخفیف‌دار مترو و اتوبوس در طول خدمت سربازی گفت: از آقای نظری، نماینده شورای شهر تهران که این دغدغه و مسئله سربازان را مطرح کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم که شرایطی فراهم شود تا امکان حمل‌ونقل رایگان سربازان با اتوبوس و مترو فراهم شود.

وی در ادامه افزود: برابر ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مؤسساتی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید با همکاری شهرداری‌ها خدمات و تسهیلاتی نظیر استفاده رایگان از ورزشگاه‌ها، اتوبوس، قطارها، موزه، سینما و… را برای سربازان فراهم کنند.

سردار کمالی بابیان اینکه سربازان مدافعان نظم و امنیت کشور هستند و متأسفانه حقوقشان نیز بسیار ناچیز است گفت: این عزیزان اغلب صبح‌های زود و هنگام عصر با مترو و اتوبوس در شهر تردد می‌کنند و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این افراد بتوانند بدون پرداخت هزینه از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موارد مشابه ارائه تسهیلات به اقشار خاص در کشورهای مختلف گفت: در بسیاری از کشورهای جهان برای اقشار مختلف جامعه ازجمله سربازان، خبرنگاران، ایثارگران، معلولان و… تسهیلاتی برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی داده می‌شود، اما در کشور ما علیرغم آنکه در قانون نیز چنین مسأله‌ای مورد تأکید قرارگرفته، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی تشریح کرد: آئین‌نامه این موضوع نگارش شده و نزدیک به هشت سال است که به دولت ارائه‌شده، اما گویا به دلیل مسائلی همچون بار مالی تاکنون تأیید نشده است که در همین راستا امیدواریم دولت نیز این مسئله را موردتوجه قرار دهد.

کمالی با تأکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح این آمادگی را دارد که در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، گفت: سربازان در بهترین سال‌های جوانی خود برای خدمت به کشور و تأمین امنیت حضور دارند و باید شرایطی فراهم شود تا امکان بهره‌مندی آنان از تسهیلات فراهم شود و ما نیز به جد پیگیر اجرایی شدن این تسهیلات برای سربازان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998668

وب گردی

وب گردی