16 اسفند‌ماه؛ نفرات برتر هفتمین جشنواره مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، گفت: افتتاحیه جشنواره مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی دیروز برگزار و فردا 16 اسفند‌‌ماه با برگزاری اختتامیه، نفرات برتر این جشنواره با حضور برخی از مسئولان سازمان مرکزی اعلام خواهد شد.

امیررضا نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی گفت: دبیرخانه این جشنواره، حدود 9 ماه پیش تشکیل و فراخوان برای شرکت در این جشنواره به کلیه واحدهای دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های مادر دولتی ارسال شد، افتتاحیه این جشنواره هم دیروز برگزار شد. فردا نیز با برگزاری اختتامیه، نفرات برتر این جشنواره با حضور برخی از مسئولان سازمان مرکزی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره تعداد 190 طرح ارائه شده که در سه بخش دانش آموزی و دانشجویی و بخش آزاد انجام گرفته است، لازم به ذکر است داوری اولیه نسبت به این طرح‌ها انجام و از میان این طرح‌‌ها، 131 مورد به مرحله دوم داوری جشنواره ارسال شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در ادامه خاطر نشان کرد: صاحبان ایده و مخترعان حاضر در این جشنواره، طرح‌‌‌‌‌های خود را به این جشنواره ارسال و در قالب صد غرفه طرح‌های خود را به نمایش گذاشتند،‌ لازم به ذکر است در حین برگزاری این جشنواره، طرح‌ها تک به تک توسط هیات داوران به صورت حضوری داوری می‌شود تا صاحبان طرح از طرح خود دفاع کند.

نقش یادآور شد: در حال حاضر 16 طرح دانش آموزی به مرحله‌نهایی داوری راه پیدا کرده که 12 طرح آن، مربوط به مدارس سما و 4 طرح مربوط به دیگر مدارس حاضر در این جشنواره است.

وی تاکید کرد: طرح‌‌‌های ارائه شده در این جشنواره در 10 زیر گروه و به صورت جداگانه توسط داوران تخصصی بررسی می‌‌شود، در گروه کامپیوتر و فناوری اطلاعات 21 طرح، در زیر گروه مهندسی متالوژی 7 طرح، مهندسی نساجی و معماری 5 طرح، مهندسی عمران 3 طرح، صنایع غذایی 5 طرح، شیمی و مهندسی 9 طرح، پزشکی و مهندسی پزشکی 14 طرح، مهندسی برق 22 طرح و در بخش دانش آموزی هم 16 طرح ارائه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد متذکر شد: بیشترین طرح‌های ارائه شده به هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به واحد نجف آباد است؛ همچنین واحدهای اهواز، کرمانشاه، نور و بسیاری از واحدهای دانشگاهی دیگر و دانشگاه‌‌های مادر صنعتی کشور همچون دانشگاه صنعتی اصفهان هم در این جشنواره حضور دارند.

نقش خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین هدف برگزاری این جشنواره، شناسایی صاحبان طرح و ایده است و با هماهنگی که با بنیاد ملی نخبگان انجام شده طرح‌های برتر به این بنیاد ارائه خواهد شد که منجر به حمایت از نخبگان و نوآوران خواهد شد تا بتوانند طرح‌‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

وی یادآور شد: به نفرات برتر اول تا سوم این جشنواره، جوایز نقدی 5 تا 2 میلیون تومان اهدا خواهد شد و در بخش دانش‌ آموزی هم جوایز به صورت مساوی و نقدی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998673

وب گردی

وب گردی