مشکلات صنفی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی بررسی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بررسی مشکلات صنفی دانشجویان، بر اهمیت همفکری با آنها برای رفع مشکلات امروز و فردای جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نشست دبیران شوراهای صنفی خوابگاه‌ها و دانشکده در قالب ۹ کمیته دانشجویی با حضور دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه و دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان در امر آموزش، پژوهش و آینده نگاری دانشگاه و جامعه؛ همفکری دانشجویان را راه حل مناسبی برای رفع مشکلات امروز و فردای جامعه دانست.

آقاجانی ارتقا و غنای نشست‌های دوسویه با دانشجویان را در گرو دقت بیشتر در تمامی امور، کسب اطلاعات پیرامون موضوعات مختلف و مطالعه عنوان کرد و خطاب به دانشجویان گفت: دانشگاه به وجود دانشجویان زنده است و تمامی ساز و کارها و ساختارها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف تربیت نیروی متخصص، ماهر و دارای اخلاق حرفه‌ای برای ارائه خدمات درمانی با کیفیت به مردم فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه و دانشجو جزئی از جامعه است لزوم توجه به قشر نخبه، مشاوره و آسیب شناسی را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه نزد ما امانت هستند، لازم است امانتدار خوبی باشیم و در راستای رشد و ارتقا روحی و جسمی این عزیزان کوشا باشیم.

وی خطاب به دانشجویان اضافه کرد: وظیفه اصلی و ذاتی دانشگاه تولید و انتقال علم و دانش است و این مهم با اضافه شدن ارائه سرویس خدمات در حوزه بهداشت و درمان کار را مشکل و پیچیده می‌کند؛ به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تأمین یک واکسن در روستاهای اطراف تهران در خانه‌های بهداشت تا ارائه خدمات پیچیده جراحی همانند پیوند کبد را عهده دار است.

آقاجانی با مقایسه نحوه اداره و مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی با سایر دانشگاه‌های غیر پزشکی تاکید کرد: دانشگاه‌های غیر پزشکی دغدغه‌ای جز تربیت دانشجو و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی ندارند و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سلامت بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت را عهده دار است، ۲ هزار و ۴۰۰ داروخانه و ۴ هزار مؤسسه پزشکی را تحت نظارت دارد؛ این حیطه وسیع و مسائل عدیده خصوصاً در شرایط فعلی تحریم‌های ظالمانه قطعاً کار را دشوار می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مهم که با تمهیداتی که در سطح کشور صورت گرفته است انشاا.. با بحران جدی مواجه نخواهیم شد، اظهار امیدواری کرد که این روند در سال‌های آتی نیز استمرار داشته باشد.

آقاجانی ارائه راهکار، همفکری و رفع مشکلات حوزه سلامت را از سوی دانشجویان جوان و خلاق دانشگاه خواستار شد و اظهار داشت: هرگز در هیچ حوزه‌ای نمی‌توان مشکلات را کتمان کرد، اگر چنانچه بخواهیم در دانشگاه روندی رو به رشد را سپری کنیم لازم است در تمامی حوزه‌ها همانند یک زنجیره متحد از اساتید، دانشجویان و کارکنان با یکدیگر تلاش کنیم و چراغ علم افروزی دانشگاه را روشن نگاه داریم.

وی با اعلام این خبر خوش که در سالی که گذشت دانشگاه رشد علمی کم نظیری را کسب کرد، خاطرنشان کرد: برای استمرار درخشش دانشگاه لازم است موضوعات و مسائل دانشگاه به صورت تخصصی با ذهن بالنده و پرتوان دانشجویان جوان و نخبه ادغام شود تا در نهایت راهکارهای مناسبی استخراج شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر واقع بینی، متعادل سازی خواسته‌ها با نگاهی واقع بینانه به مسائل را از سوی دانشجویان خواستار شد.

اختصاص فرانشیز خدمات درمانی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، لزوم مهارت آموزی بسیاری از رشته‌ها در مراکز و بیمارستان‌های دانشگاه، نحوه واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی برای ارتقا بهره وری، جذب اعضای هیئت علمی و متعادل سازی ظرفیت‌ها از مواردی بود که رئیس دانشگاه به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی الگوی جذب اعضای هیئت علمی را ضمن تصویب در شورای دانشگاه در اختیار دارد، از ترسیم نقشه تمایز و نیازسنجی دانشگاه خبر داد.

نمایندگان شوراهای صنفی باید دغدغه‌های دانشجویان و نظرات مدیران را به یکدیگر منتقل کنند

دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های شوراهای صنفی دانشگاه به تأسیس انجمن ورزشی دانشجویان و دو پله صعود دانشگاه در حوزه ورزشی و رتبه بندی ها اشاره کرد.

کدخدازاده اصلاح و توجه به برخی زیرساخت‌های حوزه دانشجویی را ضروری دانست و با اشاره به امضا تفاهم با شهرداری به منظور بهره مندی دانشجویان از امکاناتی نظیر بازدید از موزه‌ها، تهران گردی و … استفاده حداکثری دانشجویان را از این امکانات و شرایط ویژه خواستار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مهم که توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و جدی است، از فعالیت‌های مؤثر و با حضور متخصصان و کارشناسان باتجربه در مرکز مشاوره دانشگاه خبر داد.

کدخدازاده در ادامه ارتقا کیفیت ارائه خدمات دانشجویی را یکی از مهمترین اهداف این معاونت ذکر کرد و خطاب به دانشجویان و نمایندگان شوراهای صنفی حاضر در جلسه اظهار داشت: نمایندگان شوراهای صنفی پل ارتباطی و مشاوران مسؤولان و دانشجویان هستند که باید دغدغه‌های دانشجویان و نظرات مدیران را به یکدیگر منتقل کنند.

در این نشست دبیران شوراهای صنفی خوابگاه‌ها و دانشکده مسائل و خواسته‌های خود را عنوان و ریاست دانشگاه ضمن بررسی موارد مطرح شده راهکارهای لازم را ارائه داد.

اولازاده دبیر کمیته ایاب و ذهاب درباره نظارت شورای صنفی بر قراردادهای ایاب و ذهاب، علیزاده دبیر کمیته سلامت روان درباره ارزشیابی عملکرد مشاوره از لحاظ کیفی، نظارت دقیق‌تر بر عملکرد مشاوره‌ها و خوابگاه مطالبی را عنوان کردند.

برزگر دبیر کمیته آموزش و پژوهش در خصوص واگذاری برخی قراردادهای ارائه خدمات به بخش خصوصی در برخی از دانشکده‌ها، کمک هزینه دانشجویان دکتری، پیگیری کیفیت اساتید برخی گروه‌های معارف راه اندازی مجدد کلینیک‌ها، روند ادغام بر پیگیری پردیس حکیمیه، بررسی وضعیت رشته ایمنی صنعتی، پیگیری مشکلات اینترنت دانشکده‌ها، مواردی را مطرح کردند.

درخشان دبیر کمیته تربیت بدنی در مورد کمبود امکانات ورزشی علی رغم وجود فضای ورزشی در برخی خوابگاه‌ها، تقسیم صحیح و مدیریت درست منابع مالی تربیت بدنی، ولایتی دبیر کمیته تغذیه در خصوص نظارت شوراها بر قراردادها، وضعیت تأسیس آشپزخانه مکانیزه الزهرا، برنامه ریزی برای تجهیز وسایل و امکانات نکاتی را عنوان کردند.

سعید سالمی دبیر کمیته دانشکده‌ها نیز درباره رفع مشکلات پردیس ورامین، نظارت دانشکده‌ها بر روی بیمارستان‌ها، انتخاب سوپروایزرهای بخش‌ها توسط دانشکده‌ها، نظارت بر جذب و عملکرد آموزش دانشکده‌ها و هیئت علمی، الله قلی پور دبیر کمیته خوابگاه‌ها نیز در خصوص کمبود فضای خوابگاه‌ها، امنیت خوابگاه‌ها، همراهی مسئولین خوابگاه‌ها با شورای صنفی،

دکتر بینایی دبیر کمیته تحصیلات تکمیلی در مورد حقوق و بودجه پژوهشی دانشجویان، کارانه و حقوق رزیدنت‌ها در برخی بیمارستان‌ها، نظارت بر روی عملکرد و نحوه تعامل با دانشجویان در بیمارستان‌ها و عالی پور دبیر کمیته IT در خصوص افزایش کیفیت سرویس دهی اینترنت، پیگیری عملکرد پیمانکار به تعهدات، رسیدگی به مشکلات اینترنت بدون سیم در دانشکده‌ها، شفاف سازی برنامه‌ها مواردی را عنوان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 998677

وب گردی

وب گردی