سالگرد شهدای گمنام  دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد

سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و اولین یادواره شهدای دانشجو و مدافع حرم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد بندر انزلی؛ سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و اولین یادواره شهدای دانشجو و مدافع حرم بندرانزلی با حضور ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، امام جمعه، روسای ادارات و مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان بندرانزلی، مدیران منطقه آزاد انزلی، سرپرست، اعضای هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی و جمعی از مردم ولایت مدار منطقه در مسجد جامع امام حسین(ع) طالب آباد بندر انزلی برگزار گردید.

در این مراسم حسین شریفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، شهدای دانشجو و شهدای گمنام این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و اعضای بسیج و کانون های دانشجویی دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزادانزلی و هیات امنای مسجد جامع امام حسین(ع) طالب آباد برگزار می شود.

شریفی خاطرنشان کرد: بهانه این مراسم؛ گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقامی است که جان خود را فدای دین و انقلاب کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در فرهنگ اسلام؛ شهادت یک اصل طاهر و پاکیزه کننده است، عنوان کرد: ما به تازگی چهلمین سال پیروزی انقلاب را سپری نمودیم و موضوعی که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد، آن است که خود و جامعه را بیش از پیش با فرهنگ شهادت تطبیق دهیم.

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین حس تعهد و مسئولیت پذیری را یکی از مهمترین ویژگی ها و تفاوت های نظام اسلامی با نظام طاغوت و سایر نظام ها برشمرده و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در زمان حاکمیت رژیم طاغوت شکل گرفت و درآن رژیم محور اصلی تکبر، منفعت طلبی و بی توجهی نسبت به زندگی مردم بود.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی این است که در برابر خداوند، دین، اولیای الهی،بشریت و .‌.. احساس تعهد می نماید و کسانی که این انقلاب را رقم زدند، به دنبال منافع شخصی خود نبودند. بر همین اساس، تمامی ارکان نظام اسلامی باید با ویژگی تعهد و مسئولیت پذیری، شکل گرفته و تداوم یابد.

وی گفت: اگر در دانشگاه ها که بنا به فرمایش امام خمینی(ره)، مبدا تحولات در کشور است، حس تعهد و مسئولیت پذیری پررنگ باشد، جامعه ما اسلامی شده و مدیریت جامعه نیز مدیریتی مسئولیت پذیر، ارزشی و اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر وجود حس مسئولیت پذیری در شهدا، یادآور شد: وجود حس تعهد و مسئولیت پذیری بود که سبب گردید در دوران دفاع مقدس افراد بسیاری از اقصی نقاط کشور عازم مناطق جنگی شوند. وی در پایان اضافه کرد: در نظام اسلامی تمامی ارکان همانند یک پیکر واحد هستند و نباید کسی به دنبال منافع شخصی خود باشد. چرا که این موضوع با راه و تفکر شهدا در تضاد است.

گفتنی است؛ پیش از مراسم حاضران برمزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی حضور یافته و پس از تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان ، به صورت دسته عزاداری و سینه زنی به طرف مزار شهید مدافع حرم، شهید جهانگیر جعفری نیا حرکت کرده و با حضور بر مزار این شهید والا مقام با آرمان های شهدا میثاقی دوباره بستند.

گفتنی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حدود 3 هزار دانشجو و 81 عضو هیات علمی، در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 998684

وب گردی

وب گردی