کشف بیش از 800 تُن مواد مخدر توسط ایران در سال 2018 میلادی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 800 تُن انواع مواد مخدر توسط ایران در سال 2018 میلادی خبر داد و گفت: حدود 46 تن این کشفیات، هروئین و مرفین بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، اسکندر مؤمنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با وزیر کشور فدراسیون روسیه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال 218 میلادی، بیش از 800 تُن انواع مواد مخدر کشف کرد که حدود 46 تن آن هروئین و مرفین بود.
وی افزود: امریکا به دنبال گسترش قلمرو نفوذ نظامی سیاسی و اقتصادی در کشورهای آسیای میانه و تشنج‌آفرینی در کشورهای همسایه افغانستان است و از زمان حضور غرب در افغانستان نیز، کشت و تولید مواد افیونی در آن کشور حدود 50 برابر افزایش یافته است.
دبیرکل ستاد بر همکاری‌های دو جانبه در زمینه تبادل اطلاعات و اجرای عملیات کنترل دلیوری، انتقال تجارب در زمینه شیوه‌های جاسازی و قاچاق، پول‌شوئی، جرائم فضای مجازی، مقابله با رویکرد غربی‌ها که به‌ نوعی در جهت نرمش با قاچاقچیان و مجرمین است، ارتقاء همکاری‌های دوجانبه در افغانستان به‌ منظور توقف کشت و انهدام لابراتوارهای تولید هروئین در افغانستان، شناسایی و تعقیب قضایی سران باندهای قاچاق، تجهیزات مقابله‌ای و سگ‌های بویاب مواد مخدر تأکید کرد.
مؤمنی و هیأت همراه در دیدار با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه، شیوه ارتقاء همکاری‌های اطلاعاتی عملیاتی، انتقال تجارب، برگزاری دوره‌های آموزشی و تقویت ظرفیت‌های کمی و کیفی مبارزه با مواد مخدر دو کشور را مورد بررسی قرار دادند که نتیجه این ملاقات و بررسی‌ها در قالب برنامه اقدام مشترک در زمینه مبارزه با مواد مخدر برای سال‌های 2019-2021 تنظیم و به امضا مقامات عالی دو کشور رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 998703

وب گردی

وب گردی