5 ماده غذایی برای کمک به خواب بهتر

پنج‌شنبه 16 اسفند 1397 - 19:04
کد مطلب: 998737
خواب6

آیا تاکنون پیش آمده که کل روز احساس خستگی شدید کنید؟ یا حتی بدتر، آنقدر احساس درد کنید که حتی در رختخواب هم نتوانید بخوابید. محققان به دنبال راهی هستند که با استفاده از مواد غذایی سالم مشکل خستگی و احساس درد را کاهش دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آیا تاکنون برایتان پیش آمده که کل روز احساس خستگی شدید کنید؟ یا حتی بدتر از آن، آنقدر احساس درد بکنید که حتی در رختخوابتان هم نتوانید بخوابید. محققان به دنبال راهی هستند که با استفاده از مواد غذایی سالم مشکل خستگی و احساس درد را کاهش دهند. به نظر می رسد که مواد غذایی مناسب واقعا می توانند بهترین دارو باشند.

چای:

انتخاب چای به عنوان یک نوشیدنی گرم شبانه می تواند باعش آرامش بدن شود و به کاهش اضطراب کمک کند. چای بابونه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کمک به یک خواب راحت است که به کاهش استرس و نگرانی نیز کمک می کند.

بوقلمون:

بوقلمون در واقع حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که موجب خواب آلودگی می شود. این اسید آمینه یک ماده در ملاتونین است که هورمون کنترل خواب آلودگی دارد. بوقلمون می تواند به خوابیدن شما کمک کند پس اگر مشکل خواب دارید سعی کنید چند تکه از آن را برای قبل از خواب کنار بگذارید.

آجیل:

آجیل یک درمان بزرگ برای مشکل خواب است. آجیل مانند بادام و گردو، راهی عالی و طبیعی برای کسانی است که مشکل خواب دارند. بادام حاوی منیزیم و مواد معدنی است که برای کاهش استرس و افزایش آرامش مورد نیاز است. و درست مثل بوقلمون، گردو حاوی تریپتوفان است که به شما کمک می کند احساس خواب آلودگی کنید. آجیل همچنین ممکن است منجر به خواب بهتر در شب شود.

جو دوسر:

با اینکه جو دو سر یا یولاف بیشتر به عنوان یک وعده صبحانه توصیه می شود ولی میتواند در تمام شبانه روز مفید باشد. این ماده غذایی نه تنها خوشمزه است، بلکه یک میان وعده خوب قبل از خواب است. جو دوسر سرشار از بلغور، منیزیوم، ملاتونین، کلسیم و پتاسیم است که می تواند برای خوابیدن مفید باشد.

موز:

موز نه تنها انتخاب خوبی برای یک میان وعده سالم در طول روز است، بلکه همچنین یک گزینه عالی برای وعده های غذایی دیر هنگام در انتهای شب است. موز حاوی منیزیم است که به بدن شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشد. منیزیم در موز همچنین به آرامش اعصاب، بدن و ذهن شما کمک می کند.

انتهای پیام/

289 / 279

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار