استارت آپ موفق باید هفته ای 10 درصد رشد داشته باشد

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه جشنواره فن آورد چهار گفت: پایه اقتصاد دانش بنیان براساس نگاه داشتن نیروی متخصص است و با اقتصاد نفتی فرق دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه جشنواره فن آورد چهار که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه فن آورد یک استارتاپ موفق است، اظهار کرد: شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این استارتاپ طی پنج سال بتواند به اینجا برسد.

وی افزود: در ابتدا که این برنامه با حضور دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد کمتر کسی به این موفقیت فکر می‌کرد.

ستاری تصریح کرد: این استارتاپ امروز به جایی رسیده که ادعای ۱۰ هزار شغل برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد و این یک نتیجه خوب به حساب می‌آید.

وی گفت: یکی از معضلات شرکت‌های ما امروزه پیدا کردن نیروی انسانی متخصص است و این گونه استارتاپ‌ها می‌تواند کمک شایانی برای معرفی نیروی خوب به آن‌ها داشته باشد.

ستاری اظهار کرد: پایه اقتصاد دانش بنیان نگاه داشتن یک نیروی متخصص است و این موضوع با اقتصاد نفتی فرق دارد، زیرا اگر در اقتصاد نفتی نیرویی جابه جا شود اتفاقی نمی‌افتد، اما برای پر کردن جای یک نیروی متخصص که از شرکت دانش بنیان می‌رود باید تلاش بسیار کرد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: این استارتاپ در بحث شغل یابی نمونه است و در ایران استقبال خوبی از آن شده و نمونه خارجی ندارد.

وی گفت: استارتاپ موفق استارتاپی است که در هفته ۱۰ درصد رشد داشته باشد و هر سرمایه گذاری آرزو دارد تا در آن استارتاپ سرمایه گذاری کند.

ستاری خاطرنشان کرد: من همواره توصیه می‌کنم که استارتاپ‌ها روی مباحث بومی بیشتر کار کنند و در این صورت است که به موفقیت دست خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 998752

وب گردی

وب گردی