تقویت استارت‌آپ‌ها؛ اولویت دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با کمک گرفتن از دانشکده‌ها در همکاری با صنایع می‌توان استارت‌آپ‌ها را تقویت و با درس همراه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح مرکز نوآوری مشترک دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک ملت که در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرار دارد، تقویت بخش استارت آپ‌ها و نوآوری در دانشگاه است.
وی افزود: در سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد و در حال حاضر مرکز نوآوری ابن سینا ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان، رشد و پیش‌رشد دارد و تلاش می‌کنیم این ظرفیت را تا ۲ برابر افزایش دهیم.
معتمدی بیان کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی برای این برنامه، پیش بینی کرده‌ایم از ظرفیت و فضای دانشکده‌ها استفاده کنیم؛ استفاده از فضای دانشکده در این پروژه باعث عجین شدن آن با برنامه درسی می‌شود و به هدف خود که مهارت داشتن دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه است، خواهیم رسید.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر اولین دانشکده‌ای است که کار خود را آغاز می‌کند، البته دانشکده‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و این حوزه از بخش‌هایی است که ما از آن جواب گرفتیم و سعی کردیم مدل مناسبی را برای این کار در نظر بگیریم.
وی با تاکید بر نقش مهم بانک‌ها بیان کرد: نظام بانکداری از دانشگاه بسیار متفاوت است؛ به طور مثال در دانشگاه اگر یک درس پاس نشود امکان جبران وجود دارد اما بانکداری ارتباط شبکه جهانی است که نمی‌توان از آن غافل شد.
در ادامه مراسم علی محدث خراسانی رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر اظهار کرد:محدث خراسانی بیان کرد: بانک‌ها به شدت رقابت پذیر هستند و برای رسیدن به اهداف نیاز به کمک تحقیقاتی و ارتباط با دانشگاه دارند.
رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از طرفی دانشگاه‌ها در یک رقابت جدی به سمت نسل سوم شدن پیش می‌روند؛ آن‌ها کارآفرین هستند و برای این کار نیاز به ارتباط با صنعت دارند.
محدث خراسانی گفت: دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر در رنکینگ‌های مهم دنیا از جمله شانگ‌های حضور دارد؛ بر اساس این رتبه‌بندی دانشکده ریاضی در ریاضیات رتبه ۳۰۰ و در علوم کامپیوتر رتبه ۲۰۰ دنیا را دارد.
رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: دانشکده رتبه اول ریاضیات و علوم کامپیوتر در کشور را به خود اختصاص داده، بنابراین یک دانشکده به روز و در حال توسعه است.
وی گفت: مرکز نوآوری که امروز افتتاح می‌شود در سه حوزه هوش، رباتیک و Game فعالیت می‌کند.
محدث خراسانی بیان کرد: امروز دیگر Game تنها به عنوان یک وسیله سرگرمی نیست و از آن برای آموزش، فرهنگ سازی و حل مساله استفاده می‌شود.
رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: Game جزو چهار بیزنس بزرگ دنیاست و کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، دانمارک و نروژ در این زمینه پیشتاز و فعال هستند، اما متاسفانه سهم ما از این حوزه تقریبا صفر است، بنابراین تلاش می‌کنیم در این زمینه سهمی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 998771

وب گردی

وب گردی