«جهاد دانشگاهی» قبل از برگزاری آزمون استخدامی، صدای داوطلبان را درآورد/ از خطای عکس تا باجه‌هایی برای بچه‌های بالاشهر!

سایت دریافت کارت ششمین دوره آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی برای تعداد قابل توجهی از داوطلبان در قسمت عکس، خطا نشان می دهد و جهاد دانشگاهی تأکید دارد متقاضیان برای تصحیح خطا به شکل حضوری راهی باجه های معرفی شده شوند!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی کشور فردا (جمعه 17 اسفندماه 97) برگزار می شود. داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون باید از ساعت 8:30 صبح در محل آزمون حاضر شوند و برای فرصت های شغلی اعلامی بجنگند؛ در آزمون پیشین 428 هزار و 63 نفر ثبت نام کردند اما جهاد دانشگاهی برخلاف سازمان سنجش آموزش کشور، سخنگوی پاسخگویی ندارد و تاکنون نسبت به اعلام آمارها، اقدامی نکرده است.

قطع همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور با سازمان سنجش آموزش و واگذاری برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی به جهاد دانشگاهی از همان ابتدا، سؤالات و ابهامات زیادی را به دنبال داشت.

واگذاری پر ابهام

سازمان سنجش آموزش کشور سال هاست متولی آزمون های سراسری و جامع در کشور است و تاکنون نیز از پس برگزاری آزمون ها حتی کنکور سراسری با بیش از یک میلیون شرکت کننده در سراسر ایران به خوبی برآمده است. پنج دوره پیشین آزمون های استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی نیز بدون هیچ حرف و حدیثی توسط سازمان سنجش آموزش برگزار شد ولی سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان متولی برگزاری آزمون های استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی تصمیم گرفت دوره ششم را به دست جهاد دانشگاهی بسپارد؛ اتفاقی که با توجه به درآمد نجومی از جویندگان کار، پیش از هر چیز ذهن منتقدان را به سوی معادلات مالی برد.

بنا بر اعلام رسمی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، 428 هزار و 63 داوطلب در آزمون دوره پنجم ثبت نام کردند که محاسبه‌ای ساده نشان می دهد 15 میلیارد و 410 میلیون و 268 هزار تومان از جویندگان کار پول گرفته اند؛ درآمدی نجومی از جوانانی که سخت به دنبال یافتن شغلی هستند و می خواهند برای آینده ای بهتر، درآمدی ثابت به صورت ماهیانه داشته باشند.

اخلال در سایت ثبت نام

با این وجود چند صد هزار داوطلب مبلغ 36 هزار و 500 تومن برای تهیه دفترچه واریز کردند تا شاید از مسیر آزمون دوره ششم، راهی به ارگان های دولتی پیدا کنند ولی بعد از شوک تغییر متولی برگزاری آزمون، اخلال در سامانه ثبت نام آزمون هم متقاضیان را دچار مشکل کرد.

داوطلبان در مهلت مقرر از روز 30 دی ماه سال 97 نسبت به ثبت نام اقدام کردند و به انتظار دریافت کارت آزمون نشستند اما در فاصله دو روز مانده به برگزاری آزمون، با خطاهایی در سایت مواجه شدند. سایت ثبت نام برای تعداد قابل توجهی از داوطلبان در قسمت عکس، خطا نشان می دهد و به آنها تأکید می کند برای تصحیح خطا به شکل حضوری راهی باجه های معرفی شده شوند!

متقاضیان معتقدند اگر عکس ارسالی از سوی آنها با اشکال مواجه بوده، چرا سایت همان زمان ثبت نام، پیام خطا نداده و مراحل ثبت نام را به صورت کامل طی کرده است. در حالی که سایت سازمان سنجش برای ثبت نام آزمون های سراسری و کارشناسی ارشد، تمام ویژگی های یک عکس صحیح از جمله زاویه، رنگ و سایز را اعلام کرده و در صورت رعایت نکردن هر کدام از موارد، اصلا اجازه عبور به مرحله بعد را صادر نمی کرد. از سوی دیگر چرا برای برطرف کردن خطای یک عکس و دریافت کارت آزمون، داوطلب باید به شکل حضوری به باجه ها برود؛ اتفاقی که استرس شدیدی را به داوطلبان وارد کرده و حتی برخی از آنها را از شرکت در آزمون، منصرف و پشیمان کرده است.

از طرفی جهاد دانشگاهی با صدور اطلاعیه ای، محل باجه های رفع نقص ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور را اعلام کرده است: «بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور می رساند چنانچه هر یک از داوطلبان به دلیل در اختیار نداشتن کد رهگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سامانه www.hrtc.ir از منوی آزمون ها با استفاده از قسمت مربوط به بازیابی کد رهگیری، با وارد نمودن کد ملی و شماره تلفن همراه خود نسبت به بازیابی کد رهگیری اقدام نماید.»

باجه‌های بد مسیر

باجه هایی که توسط جهاد دانشگاهی اعلام شده نیز جالب توجه و البته قابل تأمل است. مثلاً برای داوطلبان تهرانی ۴ باجه به ترتیب در خیابان های اوین، ولیعصر، اشرفی اصفهانی و بلوار کشاورز قرار دارند. در واقع جهاد دانشگاهی 4 محل در شمال و غرب تهران را انتخاب کرده که جزو پر ترافیک ترین مسیرهای پایتخت محسوب می شود. از طرف دیگر ظاهرا متولی برگزاری آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، داوطلبانی که ساکن شرق و جنوب تهران هستند را در نظر نگرفته، چرا که این داوطلبان باید چندین ساعت در فاصله یک روز مانده به برگزاری آزمون، وقت بگذارند و برای رفع نقص مدارک ثبت نام به مراکز اعلام شده مراجمعه کنند.

بسیاری از داوطلبان چه متقاضیان دوره کنونی و چه آنهایی که در دوره های پیشین، آزمون استخدامی داده اند، معتقدند چنین آزمون هایی به اصطلاح فرمالیته هستند و استخدامی ها از قبل مشخص شده اند؛ واگذاری آزمون به جهاد دانشگاهی هم به این شایعات دامن زده و داوطلبان بیش از پیش نگران هستند تغییر متولی برگزاری آزمون، نتیجه را زیر سؤال ببرد. باید دید جنجال های ششمین دوره آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور پیش از برگزاری به پایان می رسد یا بعد از برگزاری نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 998784

وب گردی

وب گردی