نتانیاهو نفت‌کش‌های ایران را تهدید کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به بزرگنمایی توان این رژیم شهرت دارد مدعی شده که می‌تواند در صادرات نفت ایران مانع‌تراشی کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که با کمک نیروی دریایی ارتش این رژیم می‌تواند مانع از اقدام‌های ایران در دور زدن تحریم‌های نفتی شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در جمع افسران نیروی دریایی این رژیم صحبت می‌کرد، گفت که ایران هنوز با توسل به اقدام‌های مخفیانه‌ای که در دوره پیش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از آن‌ها استفاده می‌کرد، نفت خود را به مشتریانش می‌فروشد.

وی در این زمینه اظهار داشت: «ایران تلاش می‌کند از طریق قاچاق مخفیانه نفت از مسیرهای دریایی، تحریم‌ها را دور بزند. تا جایی که این تلاش‌ها توسعه پیدا کنند نیروی دریایی نقش مهم‌تری را در مسدود ساختن این اقدام‌های ایران خواهد داشت.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «من از تمام جامعه بین‌الملل می‌خواهم جلوی تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌ها از راه دریا و هر راه دیگر را بگیرند.»

نتانیاهو توضیح نداده است که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی چطور می‌خواهد با صادرات نفت ایران مقابله کند و اینکه آیا تل‌آویو ریسک اقدام نظامی مستقیم در برابر ایران را می‌پذیرد یا نه.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998789

وب گردی

وب گردی