فعالیت  60 پایگاه امداد و نجات کوهستان در تعطیلات نوروز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از فعالیت 60 پایگاه امداد و نجات کوهستان این سازمان در ایام تعطیلات نوروزی سال 98 در تفرجگاه ها و مناطق کوهستانی خبر داد و گفت: همه تیم های امداد و نجات کوهستان به تلفن های ماهواره ای مجهز هستند.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی گفت: گروه های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی در مواردی همچون اِدم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، اِدم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.
وی توضیح داد: این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی مانند سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش، صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این گروه های امدادی با تعاریف پایه، مراحل نجات، گره ها، سیستم فرماندهی حادثه (ICS)، ابزارشناسی، صعود سنگ نوردی، صعود از طناب، اصول برپایی کارگاه های نجات در کوهستان و ابزارگزاری و رول کوبی(فلاشینزوک) آشنا هستند.
سلیمی نجات فنی (Technical Rescue)، بقا در کوهستان (Mountain Survival )، جستجو در کوهستان (Mountain Search)، نجات شخص در کوهستان (MountainselfRescue) و حالت تعادل در ارتفاعات کوهستانی (spanish pendulum) را از دیگر ویژگی های این گروه های امداد و نجات در کوهستان عنوان کرد.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفند امسال آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی هزار و 100 آمبولانس، 24 فروند بالگرد امداد و نجات، 465 دستگاه خودرو نجات، هزار و 350 دستگاه خودرو عملیاتی بکارگیری می شوند که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 998818

وب گردی

وب گردی