کاهش سهم بازار دستفروشان با همکاری مسافران مترو

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو گفت: ما به دنبال کاهش سهم بازار دستفروشان با همکاری مسافران و شهروندان هستیم و اگر بازار اقتصادی آنها محدود شود، قطعا معضل دستفروشی در مترو کاهش خواهد یافت.

به گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایسکانیوز، احسان بیسادی در مراسم جشن بیستمین سالگرد راه اندازی و تأسیس مترو (قطار شهری)‌ در شانزدهم اسفند ۷۷ اولین قطار شهری از صادقیه به کرج حرکت کرد و موجب افتتاح این مجموعه بزرگ شد.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: امروز در میدان ولیعصر(عج)، ایوان انتظار گردهم آمده‌ایم که سالگرد صنعت مترو را که به عنوان یک صنعت پاک مطرح می‌شود، جشن بگیریم؛ تمام مراحل ساخت و بهره‌برداری مترو پس از انقلاب بوده است و امسال بیستمین سالگرد خانواده مترو است.

بیسادی درباره برنامه‌های معاونت فرهنگی مترو در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی مترو تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا از ظرفیت مترو به عنوان یک سازه فرهنگی و اجتماعی استفاده کند و آن را در اختیار مردم و شهروندان قرار دهد.

وی گفت: در حال حاضر مترو مشاور را راه اندازی کرده‌ایم که مشاوره‌های روانشناسی کسب و کار و حوزه‌های دیگر را ارائه می‌دهد و شهروندان می‌توانند در کنار مسافرت و جابجایی‌های روزمره خود از این خدمات استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو درباره فرهنگ‌سازی در مترو تهران نیز گفت: یکی از مشکلات جدی مترو که هزینه هنگفتی را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند، ریختن زباله در مترو است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال حذف این پدیده از سوی مسافران هستیم، البته ما نسبت به ۱۰ سال گذشته وضعیت بهتری را در حوزه فرهنگ‌سازی داریم و بسترهای نمایشی و انیمیشن‌هایی که در مترو به این موضووعات پرداخته است.

وی گفت: با اجرای تئاترهای محیطی توانسته‌ایم ایمنی و پله برقی و همین‌طور نحوه سوار شدن به داخل واگن‌های مترو را به شهروندان آموزش دهیم.

بیسادی به معضل دستفروشی در مترو پرداخت و گفت: ما برای دستفروشی در مترو برنامه داریم. ما به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم که سهم بازار دستفروشی با همکاری مسافران و شهروندان کاهش یابد. باید تلاش شود که خرید از دستفروشان با همکاری شهروندان محدود شود و وقتی که بازار اقتصادی آن‌ها در مترو محدود شود، قطعا باعث خواهد شد معضل دستفروشی در مترو نیز کمتر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998824

وب گردی

وب گردی