قاسمی سفیر ایران در پاریس شد

به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، بهرام قاسمی دهمین سخنگوی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در پاریس منصوب شد.

به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد.

بهرام قاسمی از تیرماه سال ۱۳۹۵ تاکنون به عنوان سخنگو و رئیس مرکز دیبلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.

در کارنامه و سوابق کاری بهرام قاسمی سمت هایی چون رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره مشترک المنافع، مدیر کل غرب اروپا، سفیر فوق العاده و تام الاختیار در کشورهای ایرلند، اسپانیا، ایتالیا و همچنین سفیر اکردیته در کشور مالت و برای چند سال نیز به عنوان معاون پژوهش های بین المللی مرکز تحقیقات استراتژیک وجود دارد.

قاسمی پیش از این اعلام کرده بود که به زودی سمت سخنگویی را ترک می کند و فرد جدیدی جایگزین وی خواهد شد. تا این لحظه هنوز جایگزین سخنگوی وزارت خارجه معرفی نشده است.

گفتنی است، قاسمی جایگزین «ابوالقاسم دلفی» سفیر سابق ایران در پاریس به تهران شده است. دلفی تیر ماه 1396 بازنشسته و به تهران بازگشت و از آن زمان سفارتخانه ایران در پاریس در سطح نفر دوم اداره می شود.

از سوی دیگر «فیلیپه تیه بو» نیز به عنوان سفیر جدید فرانسه در ایران منصوب و قرار است به زودی کارش را در تهران آغاز کند.

«ژرژ مالبرونو» روزنامه نگار لوفیگا 16 دی ماه 1397 به نقل از سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که برای شرکت در ششمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده بود، نوشت که «بعد از شش ماه عدم حضور سفرای ایران و فرانسه، تبادل دیپلمات‌های دو کشور می‌تواند در روزهای آینده انجام شود.»

عراقچی در این خصوص به لوفیگارو گفته بود: «ما درباره تبادل سفرا توافق کردیم و این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک و شاید ظرف روزهای آینده صورت گیرد.»

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998867

وب گردی

وب گردی