سیاست ترامپ علیه ایران جواب نداد

«پال پیلار» مقام اسبق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) در یادداشتی نوشته سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران جواب نداده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «پال پیلار» مقام اسبق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) در یادداشتی نوشته سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا علیه ایران جواب نداده است.

پیلار در این یادادشت در پایگاه «تمپابی» نوشته در سیاست خارجی ترامپ هیچ موضوعی به اندازه خصومت‌ورزی با ایران و تلاش برای منزوی کردن این کشور برجسته نیست تا جایی که این مسئله به یک وسواس فکری برای دولت آمریکا تبدیل شده است.

مقام اسبق سیا نوشته است: «اما کارزرا "فشار حداکثری" (دولت ترامپ علیه ایران) هیچ اثر مثبتی روی رفتارهای ایران نداشته و باعث لطمات جانبی به روابط خارجی آمریکا شده است. نیاز به اتحاذ رویکردی کاملاً متفاوت که در آن به طور کامل از دیپلماسی استفاده می‌شود، احساس می‌شود.»

پال پیلار به اقدام سال گذشته دولت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای برجام اشاره کرده و نوشته است: «این توافق، آشکارا به گزینه جایگزین آن، یعنی وضعیت حاکم در قبل از توافق هسته‌ای برتری دارد. در آن وضعیت ایران با نظارت حداقلی به شمار سانتریفیوژهای در حال چرخش و میزان اورانیوم خود اضافه می‌کرد.»

مقام سابق سیا تصریح کرده است: «دولت ترامپ وعده توافقی بهتر از توافق فعلی را داد، اما بعد از چند ماه فشار حداکثری، هیچ نشانه‌ای از حرکت به سمت چنین توافقی مشاهده نمی‌شود. این تعجب‌آور نیست. توافق هسته‌ای ایران حاصل مذاکرات پرمشقت با ایران، در شرایط حمایت کامل بین‌المللی از تحریم‌ها بود، اما اکنون این ایالات متحده است که منزوی است نه ایران.»

وی اضافه می‌کند: «علاوه بر آن، هیچ مقام ایرانی نمی‌تواند به فهرست مطالبات افراطی که مایک پامپئو مطرح کرده تن در دهد.»

تحلیلگر سابق سیا همچنین اعتراف کرده که عهدشکنی آمریکا در برجام به اعتبار این کشور به عنوان یک شریک مذاکره لطمه وارد کرده است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 998872

وب گردی

وب گردی