شهریه دانشجویان انتقالی به دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی کمتر است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شهریه دانشجویانی که از خارج کشور به دانشگاه آزاد منتقل می‌شوند، حدود 80 تا 90 درصد شهریه دانشجویان انتقالی خارجی منتقل شده به دانشگاه‌های دولتی است.

محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص افزایش شهریه پزشکی دانشجویان انتقالی به کشور گفت: برای دانشجویانی که از خارج کشور به دانشگاه آزاد منتقل شدند شهریه جدایی در نظر گرفتند که آن هم تقریبا حدود 80 تا 90 درصد شهریه دانشجویان انتقالی خارجی منتقل شده به دانشگاه‌های دولتی است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بودجه دولتی ندارد، افزود: با اینکه دانشگاه‌های دولتی بودجه دولتی می‌گیرند، نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی نیز شهریه بیشتری از دانشجویان می‌گیرند. شهریه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی می‌گیرد چه در شهریه‌های عادی، چه خودگردان و چه انتقالی از شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی کمتر است.

محسن نفر در خصوص مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر افزایش شهریه دانشجویان انتقالی در رشته‌های پزشکی، توضیح داد: در گذشته دانشجویان در دانشگاه‌های خارج از کشور 70 واحد می‌گذراندند و برای ادامه تحصیل می‌توانستند به ایران بیایند؛ اما سال گذشته وزارت بهداشت 36 واحد را در نظر گرفت و در مصوبه جدید شهریه را افزایش داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 998904

وب گردی

وب گردی