مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد، باعث توسعه اقتصادی و صنعتی کشور می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: ایجاد مدارس عالی مهارتی موجب توسعه کار‌آفرینی خواهد شد و پرورش نیروی انسانی به شکلی صورت می‌گیرد که منجر به توسعه اقتصادی و صنعتی کشور می‌شود.

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و دستاوردهای حاصل از ایجاد این مدارس در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، گفت: امروزه، توجه به مهارت و مهارت آموزی برای اشتغال جوانان موضوعی بسیار مهم است. با توجه به مشکلات موجود در عرصه اشتغال کشور، بسیاری از جوانان به رغم دانش آموختگی در رشته‌‌های مختلف دانشگاهی و در مقاطع مختلف تحصیلی، نمی‌‌توانند کار مناسب با رشته تحصیلی خود بیابند.

وی افزود: در حال حاضر، نبود مدارس عالی مهارتی خلأ‌یی جدی در مراکز آموزش عالی کشور محسوب می‌‌‌‌شود که دانشگاه آزاد با ایجاد این مدارس و تصمیم به گسترش آن در سراسر کشور پرچمدار تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآزموه و مهارت‌آفرین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: توسعه مدارس عالی مهارتی، گامی موثر در جهت کارآفرینی و اشتغال جوانان است و برنامه‌‌‌ریزی برای ایجاد این مدارس با الگوبرداری از مدارس ایجاد شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در آینده نزدیک در واحدهای دانشگاهی اصفهان نیز در دستور کار است.

آذین تاکید کرد: توجه به رشته‌های مهارتی در حوزه کشاورزی، پرورش گل، علوم دامی، گیاهان دارویی، تراشکاری، گردشگری، حقوق، مشاوره، علوم رایانه، سنگ‌های ساختمانی، زبان‌های خارجی، موضوعاتی هستند که می‌تواند در مدارس عالی مهارتی استان اصفهان مورد توجه باشند.

وی یادآور شد: ایجاد مدارس عالی مهارتی موجب توسعه کار‌آفرینی خواهد شد و پرورش نیروی انسانی به شکلی صورت می‌گیرد که منجر به توسعه اقتصادی و صنعتی کشور، خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: رکن اساسی در توسعه هر جامعه‌ای پرورش نیروی انسانی توانمند است و مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی توانمند و کارآمد خواهد شد که تحقق اهداف کلی این مدارس در آینده نه چندان دور، موجب کار‌آمدی بیشتر مراکز آموزش عالی در عرصه اشتغال و کارآفرینی کشور خواهد شد.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در یک محیط شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی که براساس ساختار یک مجتمع قضائی طراحی شده آشنا شوند و در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌آفرینی کنند.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998912

وب گردی

وب گردی