راهنمای ایمنی در آزمایشگاه منتشر می شود

کتاب «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه» تالیف سازمان ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده با ترجمه دکتر محمدرضا تنهایی اهری و اشکان افراژه به زودی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی راهی بازار نشر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سرمایه های انسانی مهمترین دارایی یک کارفرما یا یک سیستم کارآمد آموزشی، تحقیقاتی و یا تولیدی است و حفظ سلامتی کارمندان و کارکنانی که در قسمت های مختلف یک آزمایشگاه کار می کنند از وظایف مهم گروه منابع انسانی یک شرکت، کارخانه یا آزمایشگاه است.
از آن جا که استانداردهای شیوه های کاری در آزمایشگاه همواره باید به روز و کامل باشد مترجمان این کتاب تصمیم گرفتند استانداردهای یک سازمان معتبر را ترجمه کرده تا با استفاده از آن ها، استانداردهای کشور ایران در این قسمت ارتقا پیدا کند.
بیش از پانصد هزار کارگر در آزمایشگاه های ایالات متحده آمریکا مشغول به کار هستند و از آنجایی که محیط آزمایشگاه می تواند محلی خطرناک برای کار کردن باشد ایمنی آزمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
ایمنی آزمایشگاه تحت تاثیر مقررات متعدد ایالتی و فدرال است و در طی سالهای متمادی، مدیریت اجرایی سلامت و ایمنی شغلی «اوشا» برای ایجاد ایمنی بیشتر برای کارکنان آزمایشگاه، قوانین و راهنمایی هایی را تصویب و اجرا شده است.
استانداردهای به کار رفته در زمینه آزمایشگاهی این کتاب، کلیه حوزه های مرتبط با آزمایشگاهی را پوشش می دهد و این اثر می تواند مورد استفاده تمامی کارکنان، محققان وکارفرمایان حوزه آزمایشگاهی کشور برای ایجاد ایمنی و سلامت بیشتر توصیه شود.
کتاب «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه» برای آگاهی کارفرمایان از استانداردهایی که اوشا برای حفاظت افراد در مقابل خطرات گوناگونی که در آزمایشگاه با آن مواجه می شوند؛ تنظیم شده است. علاوه بر استانداردهای اوشا و راهنمایی هایش در ارتباط با خطرات آزمایشگاه، ضمیمه ای همراه با اطلاعات سازمان های دولتی و غیر دولتی در ارتباط با جنبه های مختلف ایمنی آزمایشگاه نیز فراهم شده است. این کتاب شامل مواردی چون استانداردهای اوشا، سلسله مراتب کنترل ها، خطرات شیمیایی، تحقیقات بر روی حیوانات، گازهای فشرده، لیزخوردن و افتادن و... است.
در بخشی از کتاب می خوانیم:
کارفرمایان باید موارد زیر را انجام دهند: ارائه وقت پزشکی برای همه کارکنانی که با مواد شیمیایی مواجه شدند به منظور معالجه توسط یک متخصص که شامل هرگونه معاینه و بررسی ضروری است.
ارائه زمانی برای مشاوره توسط یک پزشک متخصص به منظور تعیین معاینه مورد نیاز در زمانیکه نشت، انفجار یا وقایع دیگر که احتمالا یک فرد در آزمایشگاه تجربه می کند.
ارائه وقت پزشکی و معاینه توسط پزشک حاذق در زمان مشاهده علائم و نشانه های مرتبط با مواد شیمیایی خطرناک برای فردی که در آزمایشگاه ممکن است با آن مواجه شده باشد.
ارائه مشاوره و معاینات پزشکی رایگان به کارکنان و پرداخت حقوق در زمان معالجه و...
کتاب «راهنمای ایمنی در آزمایشگاه» تالیف سازمان ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده با ترجمه دکتر محمدرضا تنهایی اهری دانشیار دانشگاه آزاد و اشکان افراژه در 127 صفحه و شمارگان هزار نسخه به زودی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر می شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 998923

وب گردی

وب گردی