واشنگتن ادعاها علیه ایران درباره پرونده «رابرت لوینسون» را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید این کشور، در اظهاراتی جداگانه ادعاهای واشنگتن درباره پرونده مفقود شدن «رابرت لوینسون» عامل سیا و اف‌بی‌آی در ایران را تکرار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، ساعتی بعد از انتشار بیانیه وزیر خارجه آمریکا تحت عنوان «دوازدهمین سالگرد ناپدید شدن «رابرت لوینسون»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم ادعاهای آمریکایی‌ها علیه ایران درباره سرنوشت این عامل سیا و اف‌بی‌‍آی را تکرار کرد.

طبق برخی گزارش‌ها، «رابرت لوینسون» کارمند سابق اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۷ برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) راهی ایران شده بود.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که او به جزیره کیش سفر کرده و در آنجا مفقود شده است. بعد از مفقود شدن لوینسون چند تصویر و یک نوار ویدئویی از وی منتشر شد، در حالی که لباس زندانیان گوانتانامو را بر تن داشت.

هرچند مقام‌های ایران بارها اعلام کردند که اطلاعی از سرنوشت رابرت لوینستون ندارند، اما طی سال‌های گذشته ادعاهای ضد ایرانی آمریکایی‌ها در این باره همچنان ادامه داشته است.

در تازه‌ترین اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن، «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنتی ملی کاخ سفید در بیانیه‌های جداگانه به ایران درباره پرونده مفقود شدن این عضو سابق اف‌بی‌آی و سیا اتهام زدند.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه ادعا کرد: «ما بار دیگر از رژیم ایران می‌خواهیم که آقای لوینسون را به خانواده‌اش برگرداند. ما به بازگرداندن ایمن همه گروگان‌های آمریکایی مصمم هستیم».

بولتون هم در بیانیه خود مدعی شد: «باب (رابرت) لوینسون ۱۲ سال قبل در ایران دستگیر شد. حکومت ایران از مدت‌ها قبل به تعهدش برای کمک کردن به منظور بازگرداندن او به خانواده‌اش عمل نکرده است».

اسفندماه سال گذشته سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای آمریکایی‌ها با اعلام اینکه ما هیچگونه اطلاعی از سرنوشت لوینسون مامور سابق اف بی آی نداریم، گفته بود: هیچگونه تعهدی به دولت آمریکا در این زمینه نداریم و کمک های ایران در گذشته نیز براساس ملاحظات انسانی بوده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 998994

وب گردی

وب گردی