داوری ۱۱۷ مقاله در دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری

دبیر کنفرانس علمی با بیان این‌که ۱۱۷ مقاله به این کنفرانس ارائه شده است، اعلام کرد که متاسفانه در حوزه رشته‌های بین رشته‌ای با مشکلات جدی مواجه هستیم که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، جمیله علم‌الهدی دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری، با اشاره به حملات سایبری در برخی از کشورها گفت: فناوری و نوآوری طی ۳۰۰ سال گذشته به جای این که در خدمت بشریت باشد بیشتر در حوزه خشونت استفاده شده است؛ در حالی که می توانست در بخش صلح و دوستی کاربرد قوی داشته باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه به‌جای که به سمت صلح و دوستی حرکت کنیم فناوری به سوی خشونت سوق دادیم. افرادی که به نوآوری و فناوری فکر می‌کنند چرا بیشتر به سوی توسعه و نوآوری نمی‌پردازند. این موضوع نشان می‌دهد با وجود پیشرفت در فناوری جنایتکاران جلوتر از همه هستند؛ بنابراین فناوری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات و چالش‌ها را حل کند و باید به برخی از ارزش ها و مسائل متصل شود.
وی با بیان این‌که در این کنفرانس ۱۱۷ مقاله داوری شده است، افزود: درست است افراد زیادی در بخش‌های مختلف دستاورد و نوآوری های جدید را ارائه کرده‌اند؛ اما متاسفانه در رشته‌های بین رشته‌ای از جمله علوم انسانی و علوم پایه بیشتر ورود نکرده‌ایم و باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فناوری به بازار تجارت و دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده است. افرادی که فارغ‌التحصیل می‌شوند به چند زبان مسلط بوده و دست‌های قوی در تمام بخش‌ها دارند‌؛ اما در مقابل این مزیت قلب‌های کوچکی دارند و امکان این را ندارند که معنویت را در دل خود جای دهند.


انتهای پیام/

کد خبر: 999006

وب گردی

وب گردی