150 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه الزهرا تحصیل می کنند

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا (س)، گفت: در حال حاضر نزدیک به 150 دانشجوی بین المللی در دانشگاه الزهرا مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همان‌طور که می‌دانید تفاوت زبانی و نظام آموزشی، دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه های ایران را در مواردی مانند انتخاب واحد و حذف و اضافه دچار مشکل می کند. البته دشواری های تحصیل در کشوری دیگر برای دانشجویان خارجی به همین جا ختم نمی شود و موارد مختلفی که مختص کشور میزبان است، دانشجویان را با موانعی روبرو کرده است.

دانشگاه الزهرا (س) از جمله دانشگاه‌های ایرانی است که از حدود 12 کشور مختلف دنیا، دانشجو دارد. پریچهر حناچی، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) درباره حل مشکلات این دانشجویان به ایسکانیوز، گفت: دانشگاه الزهرا، برنامه ریزی هایی در راستای حل مشکلات دانشجویان بین‌المللی انجام داده است. طبیعتا ما نیز دچار اشکال بوده ایم ولی اکنون در دفتر سرپرستی، زیرمجموعه مدیریت بین الملل دانشگاه الزهرا، برنامه های برای رفع این مشکلات تنظیم شده است.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید زمانی که دانشجویان خارجی وارد دانشگاه می شوند، ممکن است در انتخاب واحد و انجام امور اداری با مشکل مواجه شوند. در این راستا در نظر گرفته ایم که این دانشجویان، راهنمایان و رابط هایی به عنوان پشتیبان های علمی و فرهنگی داشته باشند. دانشجویان ایرانی و خارجی ما برای انتخاب واحد، خرید سیم‌کارت، آشنایی با محیط بیرون و ... همراه ورودی های جدید خواهند بود. این پروسه را به عنوان کار تعریف کرده ایم تا ورودی های جدید با مشکلات کمتری مواجه شوند.

مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا (س) در خصوص آسان‌سازی فهم زبان فارسی برای دانشجویان خارجی این دانشگاه گفت: به نظر می رسد دانشگاه ها باید انعطاف پذیرتر باشند. برخی از دانشجویان در تمام دوره های زبان فارسی شرکت می کنند، اما هنوز در فهم دروس دچار اشکال هستند. شاید بهتر باشد انعطاف پذیری در گروه ها بیشتر شود. مثلا دانشجویان خارجی بتوانند مقالات و پایان نامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه دهند.

حناچی با اشاره به تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه الزهرا (س) خاطرنشان کرد: نزدیک به 150 دانشجوی بین المللی داریم. ابتدا 20 تا 30 دانشجوی خارجی داشتیم ولی با حرکت رو به جلو و تعریف زیرساخت ها به این مرحله رسیدیم اما هنوز راهی طولانی در پیش داریم، هدف ما افزایش تعداد دانشجوهای خارجی است.

وی در پایان گفت: مانند دیگر دانشگاه ها، بیشتر دانشجویان خارجی ما از افغانستان و عراق هستند ولی از ترکیه، قرقیزستان، پاکستان، هندوستان و کشورهای آفریقایی هم دانشجو داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 999026

وب گردی

وب گردی