محور اصلی شیوه‌نامه پروژه «بوم»، اعتماد به مدرسه است

مدیر پروژه برنامه ویژه مدرسه (بوم)، گفت: شیوه‌نامه مناسبی برای پروژه ویژه مدرسه طراحی شد که خطاب به مدیر مدرسه است. محور و محتوای اصلی این شیوه نامه، اعتماد به مدرسه است که منجر به رشد آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود امانی طهرانی مدیر پروژه برنامه ویژه مدرسه در اولین همایش ملی برنامه ویژه مدرسه (بوم) اظهار کرد: می توان گفت که برنامه ویژه مدرسه، یکی از مهم‌ترین تصمیمات نظام آموزشی کشور ما در چند سال اخیر است.

وی ادامه داد: در واقع ما با اجرای این برنامه قصد داریم نیازها و خواسته‌های دانش‌‌آموزان را با برنامه های آموزشی و پرورشی بیش از پیش مطابقت دهیم و بدانیم که مدیران با برنامه‌ریزی بهتر برای دانش‌آموزان، سطح مدیریتی خود را ارتقا می‌دهند.

امانی طهرانی تصریح کرد: ما با اجرای برنامه ویژه مدارس قصد داریم تا کیفیت و سطح عمل حرفه‌ای معلمان را تقویت کنیم و به این ترتیب، معلم از معلم مهربان به معلم حرفه‌ای تبدیل خواهد شد.

وی افزود: اساس و پایه پروژه ملی بوم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین برنامه درسی ملی است و در واقع این برنامه، می تواند تحول بزرگی در نظام آموزش و پرورش ما ایجاد کند که در این راستا لازم بود شیوه‌نامه مناسبی برای پروژه ویژه مدرسه طراحی شود که خطاب به مدیر مدرسه است. محور و محتوای اصلی این شیوه نامه، اعتماد به مدرسه است که منجر به رشد آن می‌شود.

مدیر پروژه برنامه ویژه در پایان خاطرنشان کرد: انحراف برنامه ویژه مدرسه (بوم) را تهدید می‌کند؛ یعنی مدیریت و کنترل‌ را به سمتی ببریم که این پروژه از ماهیت اصلی خود دور شود و در نتیجه نتواند اهداف ارزشمند خود را نیز تحقق بخشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 999030

وب گردی

وب گردی