حضور آیت الله علم الهدی در زیارتگاه شهدای هویزه

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در زیارتگاه شهدای هویزه در قالب اردوی راهیان نور حضور یافت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از قرارگاه رسانه ای شهید علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مشهد ظهر امروز در زیارتگاه قبور مطهر شهدای هویزه حضور پیدا کرد.

نماینده ولی فیقه با حضور در جمع جوانان و دانشجویان زائر قبور شهدا چند دقیقه ایی را به سخنرانی پرداخت.

آیت الله علم الهدی در ابتدا با اشاره به مقام و شخصیت امام هادی(ع) و تاثیر ایشان بر جریان سازی سیاسی و زمینه سازی عصر غیبت در دوره حکومت عباسیه از لزوم توجه جوانان به شخصیت و فعالیت‌های امام معصوم به عنوان یک نمونه کامل برای فعالیت در بدترین شرایط ممکن دانست.
امام جمعه شهر مشهد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه اخیر رهبری به عنوان گام دوم در مراکز و همایش‌های مختلف علمی توسط افراد مختلف تفسیرهای متفاوتی شده است، در حالی که این بیانیه توسط رهبری به شفاف ‌ترین صورت و بدون هیچ ابهامی بیان شده است و تنها لازم است هر جوان و دانشجویی با توجه به بیانیه تکلیف و وطیفه خود را از بیانیه برداشت کند.
بیانات رهبری یک موعظه و نصیحت به جوانان از جانب رهبری نیست بلکه یک رهنمود و راهبرد است که باید بدون هیچ عذر و بهانه‌ایی به آن عمل شود.
وی گفت: وضعیت فعلی کشور که از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آسیب دیده است نیاز به یک همت و تلاش دو چندان از جانب جوانان دارد که مخاطب خاص بیانیه رهبری هستند که رهبری نیز بارها گفته اند که دانشجویان و جوانان به صورت آتش به اختیار عمل کنند و خود را محدود و محصور فرمان و دستورهای سازمانی و اداری نکنند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما امروز در فضای فرهنگی جامعه درگیر آن هستیم این است که حرف، تحلیل و سخنرانی بسیار صورت می‌گیرد ولی افرادی که به صورت تخصصی به عرصه عمل بیایند و با استفاده از سیاست گذاری و راهبردهای رهبری به حل مشکلات کشور بپردازند کمتر هستند که نگذارند کم کاری ها و عدم مدیریت توسط مسئولین بی کفایت باعث شود مردم در وضعیت سخت از لحاظ اقتصادی و معیشت قرار بگیرند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: شهدای هویزه که همه جوان و دانشجو بودند می‌توانند نمونه کاملی باشند که گام اول را به خوبی برداشته و با فداکاری و از جان گذشتگی خود باعث شدند که با وجود تمام مشکلات و تحریم ها چهل سال اول انقلاب به خوبی پشت سر گذاشته شود.
جنگ در دهه های اول انقلاب به صورت جنگ سخت و البته نیابتی از طرف دشمن انقلاب اسلامی بود ولی جنگ در دهه پنجم انقلاب از نوع جنگ نرم است که دشمن خود یک تنه جلوی انقلاب و آرمان های آن ایستاده است.
وی افزود: یادمان شهدای هویزه خود به عنوان نمایشگاهی برای جوانان است که رشادت ها و ایثارهای این جوانان باعث شد که به خوبی چهل سال اول انقلاب سپری شود. در این وضعیت رهبری به جوانان که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستند به عنوان یک افسر آتش به اختیار نگاه می کند که می توانند با عمل کردن به موقع و دقیق برای حل مشکلات کشور گام بردارند.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان زائر قبور شهدا باید بدانند که حضور در هویزه به مثابه حضور بر سر قبور و ذکر مصیبت برای شهادت شهیدان نیست بلکه زیارت قبور و ارواح مطهر شهدا باید زنده کننده یک تفکر و حرکت در جوانان و یادآور کننده یک مسئولیت باشد که با عهد بستن با شهدا و توجه به گام دوم انقلاب برای فردای روشن انقلاب تلاش کنند.
وی در پایان گفت: جوانان روشن فکر، مسئولیت پذیر و تکلیف محور باتوجه به گذشته پرافتخار که تماما مدیون خون شهیدان هستند و با نگاه به آینده روشن باید برای حل مشکلات کشور گام بردارند.

کد خبر: 999038

وب گردی

وب گردی