بررسی پیشرفت ها و چالش های درمان بیماری های تنفسی

درمان بیماری‌های تنفسی، پیشرفت‌ها و چالش‌ها، ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، استفان هالگیت، رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد با ارائه سخنرانی در زمینه «درمان بیماری‌های تنفسی: پیشرفت‌ها و چالش‌ها» در مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک دانشگاه تهران، این موضوع را بررسی کرد.
استفان هالگیت در ابتدا تاریخچه‌ای درباره آلرژی ارائه داد و پیشرفت‌های اخیر در این زمینه را تشریح کرد، سپس با مقایسه‌های جمعیت از کشورهای همجوار که از نظر ژنتیکی شباهت بالایی دارند، نقش محیط در میزان آلرژی را توضیح و نتیجه‌گیری کرد که حضور برخی باکتری‌ها در ایام کودکی نقش زیادی در کاهش آلرژی افراد ایفا می‌کند.
به گفته وی گرده‌های گیاهان که در اثر رعد و برق به ذرات ریزتری تبدیل شده و می‌تواند باعث بروز اثرات آلرژیک به صورت مقطعی شود را می‌توان از عوامل دیگر در بروز آلرژی برشمرد.
رئیس بخش کلینیک آکادمی اروپایی دانشگاه آکسفورد خاطر نشان کرد: «حضور برخی ویروس‌ها نظیر راینوویروس‌ها و آلودگی هوا نقش بسزایی در افزایش آلرژی دارد. ویروس‌ها با جلوگیری از مرگ سلول‌های اپیتلیال مجاری تنفسی، مکانی برای تکثیر ویروس‌ها شده و آلرژی را تشدید می‌کنند».
هم‌چنین وی با اشاره به مطالعات ژنتیکی برای یافتن ارتباط بین آلرژی با یک یا چند ژن خاص گفت: «به جز موارد بسیار خاص، تاکنون ژن مشخصی شناسایی نشده است. در مجموع، پیشگیری از طریق یافتن واکسن‌های جدید تنها راه چاره درازمدت برای این بیماری است».

انتهای پیام /

کد خبر: 999042

وب گردی

وب گردی