حضور گسترده دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در اردوهای راهیان نور

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان، گفت: هشت‌هزار و۵۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در قالب ۲۱۳ کاروان دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

محمد حسین شادمان‌فر مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به رسالت اردوهای راهیان نور در کشور، گفت: طی چند سال گذشته مسئولان و فعالان دانشجویی با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که صورت دادند، توانستند دانشجویان را با مناطق جنگی و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس آشنا سازند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان در خصوص تعداد دانشجویان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: هشت‌هزار و۵۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در قالب ۲۱۳ کاروان دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی درباره تاریخ اردوهای راهیان نور جنوب، عنوان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان از ۸ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت.

شادمان‌فر با اشاره به کار ویژه بسیج دانشجویی استان خوزستان برای راهیان‌نور امسال، گفت: دانشجویان امسال می توانند از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، تاسیسات و تولیدات در مناطق جنوبی کشور بازدید انجام دهند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان اضافه کرد: برای اجرایی کردن این موضوع، شرکت‌های مختلف و تولیداتی که حاصل دست متخصصان داخلی است را هماهنگ کردیم تا پذیرای دانشجویان در اردوهای راهیان‌نور باشند.

وی اذعان کرد: 38 گروه جهادی متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان خوزستان در اسفندماه به مناطق هدفی که در استان مشخص شده است، اعزام می شوند؛ همچنین برنامه‌ریزی سه ساله برای خدمت‌رسانی به این مناطق در نظر گرفته شده است.

شادمان‌فر درباره اردوهای جهادی دانشجویی، گفت: دور اول اردوهای جهادی دانشجویی استان خوزستان از تاریخ 18 اسفندماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و دور دوم اردوهای جهادی در ایام نوروز 98 برگزار خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان درباره انتخاب نقاط هدف برای خدمت‌رسانی در قالب اردوهای دانشجویی، تصریح کرد: نقاط هدف براساس برآوردهایی که از مناطق محروم سطح استان شده است، انتخاب می‌شود. هدف این است که اکثر شهرهای استان مورد پوشش این اردوها قرار گیرند.

وی اظهار داشت: اردوهای جهادی با دو رویکرد، پرداختن به مسائل و مشکلات حاشیه شهرها و محرومیت‌زدایی از روستاهایی که مورد هجرت اهالی قرار گرفته‌اند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999055

وب گردی

وب گردی