سلول های بنیادی و مبارزه با دیابت

در این مطالعه محققین توانستند با تحت تاثیر قرار دادن سلول های تولید کننده گلوکاگون در پانکراس آن ها را قادر سازند که در عوض انسولین تولید کنند

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه اخیر محققین دانشگاه Bergen نشان می دهد که سلول های بدن در تمایز به سایر سلول ها، توانایی بیش از آن چه پیش از این تصور می شد دارا هستند. این اولین بار است که محققین توانسته اند اثر سیگنال ها در سلول های انسانی بدن را مدیریت کنند، زیرا به موجب این امر است که سلول ها می توانند عملکرد اصلی شان را تغییر دهند.

در این مطالعه محققین توانستند با تحت تاثیر قرار دادن سلول های تولید کننده گلوکاگون در پانکراس آن ها را قادر سازند که در عوض انسولین تولید کنند. در مطالعات موشی آن ها مشاهده کردند که تحریک سلول های تولید کننده گلوکاگون در آن ها موجب بهبود دیابت در آن شد و زمانی که این سلول ها برداشته شدند، جانور دوباره مریض شد.

در این مطالعه علاوه بر این که سلول های تولید کننده گلوکاگون، انسولین تولید کردند، بلکه در برابر سیستم ایمنی نیز مقاوم تر بودند. در دیابت نوع یک سیستم ایمنی سلول های انسولین ساز را مورد حمله قرار می دهد. این بدین معنی است که احتمال استفاده از سلول های خود بیمار برای درمان دیابت بدون ترس از رد پیوند آن ها وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999065

وب گردی

وب گردی