4 مدرسه جدید سما در هرمزگان تاسیس می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ازافزایش مدارس سما دراین استان خبر داد وگفت: سما در شهرستان های پارسیان ، میناب،رودان وجزیره کیش راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، ازبندرعباس،مهدی باقری در جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور روسای واحد ها و مراکزاین استان به میزبانی واحد رودان برگزار شد از دانشگاه به عنوان پرچم دار گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: دانشگاه باید با مدیریت راهبردی، برنامه ریزی صحیح و اصولی بتواند با توانمند سازی جوانان و میدان دادن آنها در عرصه های مختلف نقش مهمی در تحقق منویات رهبری داشته باشد.

رئیس واحد بندرعباس با بیان اینکه علم و دانش مولفه ی اصلی برای رسیدن به قدرت و عزت است اظهار کرد: اصلاح زیر ساخت ها ،تلاش در جهت پیشرفت علم و فناوری و استفاده صحیح از امکانات و پتانسیل های موجود از جمله اقدامات مهم در رسیدن به توسعه پایداردر کشور است.

وی ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را دراین برهه از انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید با تربیت جوانان متعهد، مسولیت پذیر با روحیه انقلابی بالا بتواند با حرکت جهادی و تبدیل تهدید ها به فرصت هافشار جامعه را کاهش دهد.

این مسئول با اعلام رضایت از عملکرد یک سال اخیر این مجموعه در استان تصریح کرد: توجه به کیفیت، کمیت، کاهش هزینه ها، بهروری صحیح از امکانات و فعالیت در جهارچوب بخشنامه ها و آیین نامه های دانشگاه از مواردی است که با نگاهی برعملکرداجرائی و آمار موجود درکارنامه یک ساله اخیر این دانشگاه دیده می شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در سال 97 هیچ واحدی در استان با کمبود نقدینگی مواجه نبوده و همه واحد ها و مراکز با رشد مالی و با افزایش سپرده همراه بوده است.

باقری کسب رتبه اول مالی استان هرمزگان در بین واحد های دانشگاهی کشور نشان از رعایت هزینه ها و صرفه جویی در دانشگاه دانست و افزود:دقت نظر در هزینه های اداری و مالی و افزایش درآمد های غیر شهریه بخشی از اقدامات دانشگاه در رسیدن به این جایگاه است.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان 40 درصد از درآمد های دانشگاه ها هزینه حقوق و دستمزد شده که مشابه آن در کشور میانگین هزینه های دستمزد به میزان 60 درصد است.

در ابتدای این جلسه رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از برنامه های مهم این دانشگاه در سال آینده خبر داد وگفت: توسعه رشته های پزشکی در واحد های استان، افزایش تولیدات علمی پژوهشی، راه اندازی مراکز رشد و فناوری، تقویت شرکت های دانش بنیان، انعقاد تفاهم نامه با صنایع و رشد فعالیت های دریا محور، ایمن سازی دانشگاهها، تکمیل پروژه های نیمه تمام بخشی از برنامه های مهم این مجموعه است.

محسن دهقانی رشد و توسعه اقتصادی دانشگاه بر پایه اقتصاد دانش بنیان خواستار شد و افزود: روسای واحد های دانشگاه تلاش کنند تا با استفاده وحمایت از نیروی انسانی مجرب، صاحب ایده وپژوهشگر بتوانند با تولید کالای ایرانی جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه روسای واحد ها و مراکز و شورای های تخصصی استان هرمزگان گزارشی از عملکرد یک ساله در حوزه های خود مطرح که پس از جمع بندی تصمیماتی گرفته شد.

کد خبر: 999068

وب گردی

وب گردی