محک در هر شرایطی از کودکان مبتلا به سرطان حمایت می‌کند

رئیس اتاق ایران و ایتالیا و مشاور عالی هیأت مدیره خیریه محک، گفت: ما در محک معتقدیم که دولت‌ها نباید بسیاری از خدمات را در اختیار مردم قرار دهند، بلکه بخش خصوصی نیز می‌بایست در ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان به جامعه کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس احمد پورفلاح، عضو هیأت امنای مؤسسه و مشاور عالی هیأت مدیره خیریه محک یکی از فاکتورهای وابسته به توسعه در کشورهای پیشرفته را توجه به مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته برای عمل به مسئولیت اجتماعی بودجه‌ای اختصاص داده می‌شود. اگر یک کشور نتواند بودجه‌ای که در ارتباط با عمل به مسئولیت اجتماعی تبیین شده است را تأمین کند با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

وی افزود: ما از ابتدای تأسیس محک تاکنون علاوه بر توجه به مسئولیت اجتماعی خود به ترویج این مفهوم در میان سایر بنگاه‌ها و کارآفرینان نیز توجه کردیم و همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را با بهره‌مندی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی طراحی و به اجرا درآوردیم. همچنین در طی این سال‌ها و برگزاری پنج دوره از این همایش موفق شدیم بنگاه‌های اقتصادی را با فعالیت‌های خود آشنا کرده و در مدت کوتاهی توانستیم افراد حقوقی را به عنوان مدافعان فعالیت محک معرفی کنیم. همچنین به کمک بخش خصوصی و افراد دغدغه‌مند نسبت به مسئولیت اجتماعی به راه خود ادامه دادیم.
مهندس پورفلاح با اشاره به همکاری محک با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها گفت: حضور شرکت‌های بین‌المللی در این همایش می‌تواند الگویی برای سازمان‌های مشابه آنها در ایران باشد و به تدریج این مفهوم در میان سازمان‌های داخلی کمک کند.

فلسفه وجودی محک خدمت‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان است


وی افزود: فلسفه وجودی محک خدمت‌رسانی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان است. عشق و علاقه در این مسیر با شفافیت در فعالیت توانسته در قلب مردم جای گیرد تا جایی که دانش‌آموزان و کارمندان در نقاط کمتر بهره‌مند شهر تهران و اقشار متوسط به این مؤسسه پیوستند.

محک الگویی برای سایر سازمان‌هاست

رئیس اتاق ایران و ایتالیا همچنین گفت: «آنچه کمبودش در طول سال‌های فعالیت محک، احساس می‌شد حضور بخش بنگاه‌داران کشور بود. اگرچه نهادهای اقتصادی از دیرباز و در سیر تاریخی ایران با وقف آب انبارها و احداث کاروانسراها و یتیم‌خانه‌ها اقدام به کار خیر می‌کردند؛ اما به رغم دغدغه‌های مختص خود با فاصله به این حرکت بزرگ اجتماعی پیوستند. امروز با افتخار پنجمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در محک در حالی برگزار می‌شود که الگویی برای دیگر سازمان‌هاست. اتاق‌های بازرگانی ایران و شهرستان‌ها به عنوان نماینده بخش خصوصی از فعالیت محک در عرصه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها حمایت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا پل ارتباطی میان این مؤسسه خیریه و ترویج مفهوم ارزشمند مسئولیت اجتماعی باشند.
مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت سکو ایران در پایان درباره رویکرد محک در جلب مشارکت بنگاه‌های اقتصادی، گفت: شناخت رفتار اجتماعی اقشار مختلف جامعه و نیازسنجی از ذ‌ی‌ربطان، محک را بر آن داشته است تا برای جلب مشارکت کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی به شیوه سیستمی و با بهره‌مندی از الگوهای جهانی اقدام به ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در قالب برگزاری همایش‌های بین‌المللی دو سالانه جهت تبیین و تعریف این موضوع کند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم در جلسه‌ای از اتاق ایران و ایتالیا زمانی که طرح اولین دوره از این همایش را معرفی کردم این مفهوم بسیار تازه بود در حالی که پیش‌تر این رویکرد در کشورهای پیشرفته‌ اروپایی همچون سوئیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا وجود داشت، به طوری که بودجه سالیانه این مجامع در ابتدا با تخصیص بخشی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌شد. امید است در پنجمین دوره از همایش‌های بین‌المللی مسئولیت اجتماعی محک که تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است، شاهد تداوم مشارکت‌های خیرخواهانه شرکت‌ها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی‌شان و رفع مسائل جامع باشیم.

زهره حاجیان

انتهای پیام/

کد خبر: 999107

وب گردی

وب گردی